Hiába az újévi fogadalom: a legtöbb magyar már két hét alatt elhasalt, ez volt a baj

Pénzcentrum2022. január 21. 18:32

A magyarok 16 százaléka tett valamilyen fogadalmat újévkor, ám ezek nem kevesebb mint 41 százalékát már január első hete után rögtön megszegték – derült ki egy friss reprezentatív kutatásból. A legtöbben a táplálkozási szokásaikon változtatnának és többet mozognának vagy sportolnának, emellett minden második fogadalomtevő spórolni is próbál ebben az évben. Az önmaguknak tett ígéretek megtartásában sokan okoseszközökre támaszkodnak: a sportolási és egészségügyi célra is használható okosórák forgalma január első napjaiban értékben csaknem harmadával haladta meg a tavalyi értéket és ez a tendencia várhatóan folytatódni fog.

Közel minden ötödik magyar (16 százalék) tett valamilyen fogadalmat újévkor – mutatott rá a MediaMarkt megbízásából a Pulzus kutatócég által készített friss reprezentatív felmérés. A fogadalomtétel a nők körében valamivel népszerűbb, 20 százalékuk tett ilyen ígéretet, ez az arány a férfiaknál csupán 12 százalék. A fogadalomtevők közel felének elhatározása ugyanakkor már január második felében megingott: 6 százalék ugyanis felhagyott a terveivel, 35 százalék pedig ugyan az év első napjaiban legalább egyszer már megszegte a fogadalmát, de ettől még igyekszik tartani magát a kitűzött céljához A megkérdezettek valamivel több mint negyede (26 százalék) továbbra is szigorúan ragaszkodik az elhatározásához.

A legnépszerűbb fogadalom a fogyókúra, illetve az egészséges táplálkozás (61 százalék). Minden második megkérdezett (51 százalék) arra vállalkozott, hogy többet mozog vagy sportol ebben az évben; a harmadik legnépszerűbb ígéret pedig a spórolás volt. Minden negyedik megkérdezett a családjával is több időt szeretne tölteni, de népszerűek tanulási és lakáscélok, közel 20 százalék pedig az életét szeretné némileg rendszerezettebbé alakítani.

A wellness, ideértve például az egészségmegőrzést, a rendszeres mozgást és sportolást vagy az egészséges táplálkozást, mára egy másfél billió dolláros iparággá vált, 1számolatlanul sok ingyenes és fizetős applikáció áll a vásárlók segítségére az életmódváltásban, így a MediaMarkt kíváncsi volt arra is, milyen mértékben támaszkodnak okoseszközökre a magyarok a fogadalmaik megtartásában. Kiderült, hogy a megkérdezettek közel háromnegyede (74 százalék) használ valamilyen digitális eszközt erre a célra, háromból ketten pedig kifejezetten okoseszközökkel, például okostelefonnal, -órával vagy -karkötővel emlékeztetik magukat, illetve követik nyomon a fogadalmukat.

A kutatás számai összhangban vannak a MediaMarkt forgalmi adataival - írja közelményében a vállalat. Miközben az okostelefonok már hosszú évek óta a legnépszerűbb termékek közé tartoznak, okosórákból idén január első napjaiban 61 százalékkal többet adtak el, mint a múlt év azonos időszakában, ezt a népszerűséget látják a valamivel olcsóbb, de fitneszcélokra kiválóan használható okoskarkötők körében is, ebben a termékkategóriában 20 százalékos volt a forgalomnövekedés.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Az okosórák keresettebbek a vásárlóink körében, mint a karkötők, vélhetően azért, mert azon túl, hogy egy ilyen eszköz – például a pulzusmérés, lépésszámlálás lehetőségével – kiváló segítség az egészségmegőrzésben, akár a telefonunkat is helyettesítheti, hiszen hívást is fogadhatunk vele, bizonyos új modellek vérnyomás, véroxigén szint mérésére, sőt EKG mérésre alkalmasak

– mondta el a MediaMarkt forgalmi adatai alapján Felfalusi Judit kategóriamenedzser. „A kínálat mára nagyon gazdaggá vált, a funkciók termékenként, terméktípusonként különbözőek lehetnek – így a vásárlói döntés nem is olyan egyszerű, mint azt elsőre gondolnánk. Ugyanakkor az áruházi szaktanácsadóink minden vásárlónknak készséggel segítenek a saját életmód céljaikhoz, újévi fogadalmukhoz és az anyagi lehetőségekhez legjobban illeszkedő eszköz kiválasztásában” – zárta gondolatait a szakember.

Címkék:
tech, okosóra, mediamarkt, eszköz, szórakoztató elektronika, apple okosóra,