Fontos változás az OTP Banknál márciustól: erre érdemes figyelni

Pénzcentrum2022. január 20. 11:32

Március 1-je fontos határidő, amire érdemes figyelni az OTP Bank ügyfeleinek. Néhány hét múlva ugyanis a hitelintézet kivezeti a lakossági SmartBank szolgáltatást, helyét az új OTP MobilBank veszi át. Az új applikáció - az új InternetBankkal együtt – már minden lakossági ügyfél számára elérhető. Mutatjuk, mi az, amit érdemes szem előtt tartani.

Az OTP Bank felhasználói a korábbi években a SmartBank nevű alkalmazást használhatták okostelefonjukon, banki ügyeik intézésére. A hitelintézet azonban 2020-ban bevezette új applikációját, az új OTP MobilBankot, amit már több, mint 500 ezren töltöttek le az App Store-ból illetve a Google Play-ből. Márciustól már csak ez az új alkalmazás lesz elérhető a lakossági ügyfelek számára – tájékoztatta a bank a Pénzcentrumot.

Az új OTP MobilBank alkalmazásban tavaszra várhatóan elérhetővé válik minden olyan funkció, ami jelenleg a lakossági SmartBankban megtalálható. Mindez lehetővé teszi, hogy március 1-jétől a lakossági SmartBank szolgáltatást kivezesse a hitelintézet, és lakossági ügyfelei már csak az új mobilalkalmazást használják majd.

Mi lesz azokkal, akik nem állnak át az új alkalmazásra?

A lakossági SmartBank kivezetése után átmenetileg a bank lakossági ügyfelei továbbra is be tudnak majd lépni a korábbi alkalmazásba, de a belépést követően számukra már csak az új internet- és mobilbank egyszerűbb, azonosított regisztrációja lesz elérhető az applikáción belül.

Az általunk megkérdezett szakemberek azt javasolják, hogy ne hagyják a regisztrációt az utolsó pillanatra, hanem regisztráljanak már most. Regisztrációjukat elindíthatják

  • a „régi” alkalmazásokból – SmartBank, OTPdirekt internetbank;
  • az OTP Bank honlapjáról;
  • vagy az új OTP MobilBank alkalmazás letöltésével az App Store-ból illetve a Google Playből.

A letöltést követően az ügyfelek néhány egyszerű lépéssel létrehozhatják új digitális felhasználói fiókjukat, amellyel megkötik a Digitális Szolgáltatási Szerződést. Ezután már használhatják is az új internet- és mobilbanki funkciókat.

Mint megtudtuk, az új mobilalkalmazásban számos olyan extra funkció is működik már, ami könnyen követhetővé teszi a mindennapi kiadásokat és segíti a pénzügyi tervezést is (például Kiadásfigyelő funkció, Megtakarítási Portfóliónézet, azonnali alkalmazás értesítések, adományozás, Openbank funkció, állampapír vétel, számos tranzakció szűrési lehetőség, tranzakciók pontos helyszíne térképnézettel stb.).

Az új appba folyamatosan, jellemzően kéthetente kerülnek be új fejlesztések vagy kisebb-nagyobb módosítások.

A SmartBank kivezetésével a kártyafedezeti utalás funkció megszűnik, helyette az új alkalmazásban az azonnali átutalás funkció használható.

Fontos újítás: SMS helyett push üzenetek

Az új internet- és mobilbank esetében az egyik jelentős változás az azonosítás módjában van: a bejelentkezéshez az internetbanki azonosító (HAZ) és a számlaszám helyett mindössze az e-mail címre van szükség. A későbbiekben pedig majd az összes, bejelentkezést igénylő digitális felülethez az e-mail címen alapuló azonosítást fogják kérni az OTP ügyfeleitől, egységes jelszókezelés mellett. Ez egyszerűbb, kényelmesebb hozzáférést tesz lehetővé az online felületekhez.

Az új OTP MobilBank felhasználói SMS-ek helyett azonnali, ún. push üzenetben (alkalmazásüzenetek) értesülhetnek a kártyás tranzakciókról, valamint a számláikon történt pénzmozgásokról.

Ezen kívül push üzenetet kapnak az internetbanki belépés/tranzakciók jóváhagyáshoz is. Mobilbanki regisztráció esetén az internetes vásárlások jóváhagyásáról is push üzenetben értesülnek a felhasználók.

 

Címkék:
app, applikáció, otp bank, otp mobilbank,