Ma már sokkal tudatosabbak a magyarok, ha internetes fizetésről van szó

Pénzcentrum2021. április 9. 18:02

Tízből kilenc bankkártya-birtokos már hallott a január 1-jétől életbe lépett többlépcsős azonosításról. Egy friss felmérés szerint az interneten kártyával vásárlók többségének nem okoz gondot az új jóváhagyási folyamat. A válaszadók 63 százaléka a többlépcsős azonosításhoz kapcsolódó ügyintézés és az új folyamat megtanulása során nem kért közvetlen segítséget banki ügyintézőtől, vagy ismerőstől, hanem önállóan tájékozódott és tette meg a szükséges lépéseket.

Ha interneten szeretnénk vásárolni, január óta már több lépcsőben kell igazolnunk, hogy jogosan használjuk a fizetéshez megadott bankkártyát. Az OTP Bank megbízásából készített friss felmérés[1] szerint a bankkártyával rendelkező felnőtt lakosság 89 százaléka már hallott a többlépcsős jóváhagyásról. Akik azt válaszolták, hogy fizettek már interneten a bankkártyájukkal, azoknak a 80 százaléka az elmúlt hónapokban találkozott az új jóváhagyási folyamattal. A bankkártyások 66 százaléka szerint nem okoz problémát a többlépcsős azonosítás, ez az arány 77 százalék azok körében, akik már internetes fizetésre is használták a kártyájukat.

Az OTP Bank kártyabirtokosainak jelentős része zökkenőmentesen átállt a többlépcsős jóváhagyási folyamatra, különösen azok, akik banki mobiltelefonos alkalmazást használnak a jóváhagyáshoz. Nekik eleve egyszerűbb dolguk is volt, hiszen az internetes biztonsági kód szolgáltatás beállításán felül csak frissíteniük kellett az appot, és engedélyezniük kellett a felugró értesítéseket a telefonjuk beállításaiban

 – mondta el Takács Domokos, az OTP Bank bankkapcsolati területének vezetője. „Tapasztalataink szerint azok az ügyfeleink is hamar megszokták az új folyamatot, akik a kötelező átállást követően esetleges kisebb-nagyobb elakadásokba ütköztek. A kártyabirtokosok az új jóváhagyási folyamatot néhány vásárlás után rutinosan intézik, nem tartják bonyolultnak azt, ráadásul tisztában vannak vele, hogy így még nagyobb biztonságban tudhatják kártyaadataikat”- tette hozzá Takács Domokos.

A felmérés szerint, a többlépcsős jóváhagyáshoz szükséges teendőkről, és az új folyamat menetéről a bankkártyával rendelkezők nagy többsége (39 százalék) a bankja weboldaláról tájékozódott, míg 24 százalékuk magától jött rá az új folyamat lépéseire, vagy egyéb internetes felületeken keresett választ. Csak 11 százalékuk fordult közvetlenül banki ügyintézőhöz, 9 százalékuk pedig családtagoktól, ismerősöktől kért segítséget.

Címkék:
bank, otp, felmérés, otp bank,