Friss kutatás: jelentősen változott a nyomtatott lapok olvasóközönsége

Pénzcentrum2024. január 12. 20:30

A nyomtatott lapok jelentősége a tájékozódás piacán évről évre csökken – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából. A jelentés szerint a printhetilapok vesztették el legnagyobb mértékben az olvasóikat, mivel ezen a területen a fogyasztás 25,2 százalékos visszaesését regisztrálták. A havonta vagy időszakosan megjelenő periodikák keresettségében 23,5 százalékos, míg a napilapoknál 5,7 százalékos visszaesés volt tapasztalható.

A legkeresettebb nyomtatott napilapok között élen jár a Blikk, amelyet 2022-ben 48 192 példányban nyomtattak, és a Kisalföld, amelyet 31 090 példányban jelentettek meg. Ami a nyomtatott lappéldány olvasottságát illeti, a napilapok vonatkozásában a listát toronymagasan a Blikk, a Bors és a Nemzeti Sport vezeti, mi több, a Blikknél a recent olvasók száma (ez az érték a legutóbbi számra jutó olvasókat mutatja) a félmillió főt is meghaladja. Mindhárom lapot legalább 200 ezer fő veszi kézbe naponta.

A kutatás szerint míg egy átlagos hetilapot 2021-ben még közel 52 700 példányban jelentettek meg, addig 2022-ben már csak 39 400 példányban nyomtattak. A korábbi években publikált legolvasottabb hetilap, a Nők Lapja vonatkozásában ugyan ezúttal nem közölt auditált adatokat a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szervezetet (MATESZ), de a Kiskegyed (121 663 példány) és a Színes RTV (111 031 példány) 2022-ben is meghaladta a százezres példányszámot.

A hetilapok közül a Szuperinfó bizonyult a legolvasottabbnak, megjelenésenként 1,35 millióan vették a kezükbe 2022-ben, míg a havonta vagy ritkábban megjelenő nyomtatott sajtótermékek közül az ingyenes Patika Magazin volt a legnépszerűbb.

A print- és online felülettel is rendelkező napilapok közül a Blikk oldalának a legmagasabb a látogatottsága: 961 ezer embert ért el napi szinten 2022-ben. A bors.hu (Bors) látogatottsága is nőtt (294 ezerről 461 ezer főre egy év alatt), míg a harmadik leglátogatottabb weboldal, a nemzetisport.hu (Nemzeti Sport) átlagos napi felhasználóinak száma valamelyest csökkent (247 ezerről 211 ezer főre).

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A 2021-es forgalmi adatokhoz képest az átlagos heti felhasználószám közel százezerrel nőtt a Nők Lapja, kétszázezerrel a 168 Óra, a Mandiner és a Ripost, illetve háromszázezerrel a Story weboldala esetében 2022-ben. A Ripost.hu (Ripost7) és a Hvg.hu (HVG) kiemelkedik a vizsgált oldalak közül, hiszen előbbit 1,73, utóbbit pedig több mint 1,37 millió ember kereste fel hetente, bár a két listavezető internetes lap helyet cserélt 2021-hez viszonyítva.

A kutatásban azok a nyomtatott sajtótermékek szerepelnek, amelyek vagy a MATESZ vagy a Nemzeti Olvasottság Kutatás (NOK) vagy az Egységes Digitális Mérésért Egyesület (EDME) adatbázisában megtalálhatók.

Címkék:
NMHH, média, médiafogyasztás, újság, portál,