Színt vallott Máté Krisztina: legendás műsor térhet vissza hamarosan az RTL-re, már megy a casting

Pénzcentrum2023. november 6. 15:58

Az RTL-en futó felhívók szerint megnyílt a lehetőség, hogy jelentkezzenek vállalkozók a Cápák között 7. évadába. Ez azt sugallja, hogy a műsor sikere töretlen, nem igaz tehát, hogy a nézettség miatt vívott harcban elvérzett volna. Máté Kriszta, a műsor producere az első évad után szkeptikus volt, hogy vajon lehet-e Magyarországon ebből a műfajból, az üzleti realityből az amerikai, vagy az angol változathoz hasonlóan 10-15 évadot készíteni. Az országok méretét összehasonlítva, vagy a vállalkozók számát tekintve talán nem egyértelmű, hogy mitől egyre sikeresebb hazánkban a műsor. Interjú

Pénzcentrum: A trash uralta tartalmak dömpingjében igencsak meglepő, hogy már 6 évadot megélt itthon a Cápák között. Te tudod, mi a sikere?

Máté Kriszta: Sejtem. A Cápák között olyan nézőket is a képernyők elé ültet, akik közül sokan nem néznek másik műsort tévében. Nem csak azért, mert nincs másik üzleti reality, és az üzlet keresett téma a minőségi tartalomfogyasztást kedvelők körében, hanem azért is, mert a Cápák közöttben olyan emberek szerepelnek, akiket máshol nem lehet látni. Nem tévések, nem színészek, nem a szereplésből, vagy a közönségükből élnek.

A kamera azt mutatja meg, ahogy üzletelnek, valószínűleg pont ugyanúgy, mint kamerák nélkül. A műsorban a szó szoros értelmében nem szerepelnek, hanem benne vannak, ők maguk, pont olyanok, amilyenek a hétköznapokban. Okosak, viccesek, kételkedők, vagy megfontoltak, kedvesek, vagy kötözködők. Talán mindennek lehet köze a válaszhoz.

De ez elég ahhoz, hogy a Cápákkal való találkozást olyan emberek, vállalkozók vállalják, akiknek nem érdekük, hogy a nagynyilvánosság belelásson az életükbe, pénztárcájukba?

Szerintem egyre több olyan vállalkozás van Magyarországon, amelyik tisztán, átláthatóan üzletel. Amelynek a tulajdonosai már nem emlékeznek arra, mit jelentett vállalkozónak lenni a rendszerváltás környékén, így nem azt a mintát követik. Akik már tisztességes munkával akarnak sok pénzt keresni, és tudnak nagyon sokat dolgozni érte.

És igen, a tévében való szereplést is vállalják, csak hogy lehetőségük legyen találkozni a Cápákkal, meg legyen esélyük hozzájutni mindahhoz, ami a Cápák közöttben való szerepléssel jár. A különdíjakhoz, a mentoráláshoz, a szakértői segítséghez, kritikához. Rekord számú jelentkező van a most készülő, hetedik évadba is, mert már az is tudja, milyen jól járhat, aki néhány évaddal korábban még nem vállalta a megmérettetést.

Miért volt az őszi évad ilyen rövid?

A formátum zsenialitása, hogy szabadon hagyja a legjobb programing lehetőség megvalósítását. Így miért ne csináltuk volna egy őszi szériát is? Kihasználjuk a koncepcióban rejlő lehetőségeket és tartogatunk még meglepetéseket a következő időszakra vonatkozóan. Ez is egy olyan üzleti vállalkozás, mint amit a befektetők is várnak a vállalkozóktól a műsorban. Van benne koncepció, piaci terjeszkedés, fejlesztés, így válhatott a műfaj legjobb termékévé.

Szeretnénk tovább bővíteni a Cápák körét is, ahogy ezt Angliában, Amerikában teszik, ahol több, mint egy tucat Cápa cserélődik rendszeresen. Régi vágyam volt, hogy a férfi-nő arány változzon a Cápák székében, pedig milyen jó lenne, ha erre egyáltalán nem kellene figyelni, mert magától értetődő lenne.

Miért volt az őszi évad ilyen rövid?

Mivel nagyon hosszú folyamat a casting, három lépcsős, vagyis minden vállalkozóval három külön találkozásból áll, és sokszáz vállalkozóból derül ki, hogy ki jut el a Cápákig, a tavaszi műsorsorozat vége után nem tudtunk volna ilyen rövid idő alatt több adást elkészíteni.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Évadról évadra változik a műsorba jelentkező vállalkozók rátermettsége is?

Határozottan. Egyre tudatosabbak a vállalkozók, - ahogy mi maguk között hívjuk őket, a Kishalak -, és akik jönnek, tudják, milyen kérdésekre számíthatnak, pénzügyileg egyre tudatosabbak. Egyre komolyabb cégek is megpróbálják, mert tudják, hogy megéri nekik akkor is, ha nem kapnak a műsorban befektetést. Sok olyan vállalkozás van, amelyik a műsor után talált befektetőt, és azt hiszem, és talán elvétve van olyan is, aki megbánta. De a vállalkozók rátermettségét talán az is mutatja, ahogy egymásra találnak a cápás-vállalkozások. Nagy öröm például, ahogy a chilys vállalkozás összeáll a csokissal, és létrejön a chilys-csoki termékük, hogy egy kézenfekvő, konkrét példát mondjak.

Ez messze túlmutat már egy tévéműsor keretein. Tudatosan építitek a műsor környezetét is?

A műsorhoz csak olyan partnerek csatlakoztak, akiknek dolguk van a vállalkozásokkal, vállalkozásfejlesztéssel. Minden partnerünknek, ahogy nekünk is, nagyon fontos a vizibilitás, a tudatos termékfejlesztés, a vállalkozások és a nézők edukálása. Saját tartalmakat, termékeket fejlesztenek, együtt dolgoznak, gondolkodnak a vállalkozókkal, a különdíjaikkal megváltoztatják a vállalkozások dinamikáját. Divatos szóval ökoszisztémát építünk, teljesen tudatosan.

Mert hogy a Cápák között azon túl, hogy szórakoztató tévéműsor legyen, üzleti vállalkozás is, melyet a jelen piaci helyzetben is folyamatosan fejlesztünk. A cél elsősorban természetesen az volt, hogy nézett tévéműsor legyen, de nem álltunk meg csupán ennél a célnál. Speciális üzleti-kommunikációs tervvel nyúltunk a formátumhoz, hogy piacképes legyen a televíziós kínálatban.

Ez lett a Cápák között üzleti ökoszisztémájának stratégiája. Ebbe léptek bele a vállalkozók. Ebben az üzleti környezetben, amelyet nyilván sok befektető is néz, olyan üzleti potenciálhoz jut, juthat, aki részt vesz benne, ami akár évekkel is felgyorsítja a vállalkozás növekedését.

Említetted, hogy a nézők összetétele más. Tudjátok, hogy kik nézik a műsort, milyen a nézői összetétel?

Rendszeresen figyeljük, nagyon érdekes, hogy a specialitásából adódóan olyan nézőket vonz, akik nyitottak, tanulni vágynak, tettre-és vállalkozni készek, pozitív értékrendűek, fejlődni akarnak. Nem passzív szemlélődők, hanem belefolynak a műsorba, latolgatnak, elemzik, véleményezik a történteket, és már ők is egyre jobban értenek az üzlethez. És mi minden platformon segítjük, támogatjuk, nem csak a vállalkozásokat, hanem a nézőket is. Úgy látjuk és a piac visszajelzése alapján is úgy tűnik, van még ebben perspektíva, és vannak még további ötleteink, nem is kevés.

Címkék:
vállalkozás, kkv, üzlet, vállalkozásfejlesztés, rtl, vállalkozók, tévéműsor, vállalkozó, vállalkozások, cápák között, cápák, rtl magyarország,