Felmérték a középsulisokat: így növelnék a mérnökök és informatikusok bázisát

Pénzcentrum2019. március 1. 13:00

Lezárult a mérnök-és informatikai szakember utánpótlás biztosítása érdekében kezdeményezett országos kompetenciamérés első szakasza a középiskolás fiatalok körében végeztek.

MTMI azaz matematikai, természettudományos, műszaki és informatikai kompetenciákat mértek a program végrehajtása során, összesen 1025 gyerek vett részt a méréseken az elmúlt hónapokban. A kiválasztott iskolákban, a 10-12. osztályos diákok készségeit, képességeit vizsgálták meg az Együtt a Jövő Mérnökeiért Szövetség szakemberei. Ezek alapján a résztvevő tanulók, illetve szüleik kaptak képet a meglévő kompetenciáikról, illetve a különböző erősségeikről, amelyekre alapozva érdemes lehet az informatikai irányba orientálódniuk.

A Szövetség tagvállalatai számára kulcskérdés, hogy a hazai mérnök-és informatikai szakemberek következő generációja olyan tudással lépjen ki a munkaerőpiacra, amelyre építve a jövőben is megvalósíthatóak az újabb értékteremtő beruházások, a legmodernebb technológiákat meghonosító fejlesztések az országban. A kompetenciamérési programunk pontosan arra fókuszál, hogy beazonosítsa azokat a műszaki érdeklődésű középiskolásokat, akikből megfelelő tehetséggondozás mellett kinevelhető a sikeres, kreatív magyar informatikusok és mérnökök újabb nemzedéke.

- fejtette ki Jakab Roland, a szövetség alelnöke. A mérések során a Vienna Test System segítségével vizsgálták a fiatalok logikai gondolkodását, hogy mennyire képesek egy első látásra zavaros halmazban rendszert találni, továbbá figyelték a monotóniatűrési jellemzőiket időnyomás alatt, valamint tervezési képességeiket és személyiségjegyeiket is felmérték. Mindezeket valós és aktuális elvárás listára alapozva.

A program 2019. márciusában folytatódik, több ezer diáknak segítséget kínálva. A mérések visszajelzéseinek köszönhetően ugyanis a leendő mérnökök és informatikusok bázisa növelhető, miután azok eredményei, illetve a pozitív megerősítések révén egyre több szülő veheti majd számításba a műszaki szakirányokat pályaválasztáskor. A kompetenciamérésre alapozva egyéni tehetségmenedzsment programok alakíthatóak ki az oktatási intézményekben, amelyek során a szakemberek által javasolt, és a vállalatok részéről igényként meghatározott készségek, illetve képességek fejlesztése valósulhat meg gyakorlatorientált módszertanok kidolgozásával. 

Címkék:
középiskola, felmérés, kutatás, informatika, matematika,