Pénzcentrum • 2023. szeptember 20. 20:20
Megtízszereződött 2005 óta az autizmussal diagnosztizált tanulók száma Magyarországon az egyik fejlesztéssel foglalkozó alapítvány adatai szerint. Ezzel párhuzamosan pedig a sajátos nevelési igényű tanulók száma is jelentősen nőtt. A fő gond pedig továbbra is az, hogy kevés a szakember, ezért az érintett gyerekek sokszor nem kapják meg a törvény által előírt fejlesztéseket.
A köznevelési törvény alapján az iskoláknak kötelességük a sajátos nevelési igényű és beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek, tanulók nevelése, oktatása. Azaz az SNI-s, azaz speciális nevelési igényű gyerekeknek joga van hozzá, hogy az állapotuknak megfelelő pedagógiai, gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai ellátásban részesüljenek.
A gyakorlatban azonban az RTL információi szerint ez a legtöbbször nem így működik. Ugyanis a viselkedési és nevelési zavarral küzdő gyerekeket sokszor nem látják szívesen az iskolákban.
Egy ilyen diagnózist látva egy normál oktatási intézmény nem szokott örülni, hogy egy ilyen gyerek akar odaérkezni. Inkább a problémát látják és próbálják a szülőket másfelé irányítani
– mesélte Kisari Károly, a Csodavár Alapítvány kuratóriumi elnöke.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ilyenek például a szegregált gyógypedagógiai intézmények, ahol sokszor csak fejlesztéssel foglalkoznak, oktatással egyáltalán nem. Ezért is van az, hogy a legnagyobb probléma valójában a szakemberhiány, nem az, hogy a gyerekeknek milyenek a képességeik.