Pénzcentrum • 2024. december 16. 14:01
A Vodafone Magyarország a korábbi évek gyakorlatának megfelelően, a jogszabály által biztosított, valamint az Általános Szerződési Feltételeiben (ÁSZF) meghatározott módon, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) fogyasztói árindexe alapján meghatározott inflációkövető díjkorrekciót alkalmaz a kereskedelmi forgalomban elérhető lakossági és kisvállalati ügyfelek előfizetési díjaiban - jelentette be a vállalat sajtóközleményében.
A hazai nagy telekommunikációs szolgáltatók közül ezúttal a Vodafone jelentett be díjemelést az ügyfelek számára. A drágulás a cég több szolgáltatását is érinti. A következő fontos tudnivalókat közölték az ügyfelekkel:
- "A Vodafone Magyarország a korábbi évek gyakorlatának megfelelően, a jogszabály által biztosított, valamint az Általános Szerződési Feltételeiben (ÁSZF) meghatározott módon, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) fogyasztói árindexe alapján meghatározott inflációkövető díjkorrekciót alkalmaz a kereskedelmi forgalomban elérhető lakossági és kisvállalati ügyfelek előfizetési díjaiban.
- A társaság az ÁSZF-ben meghatározott, 2023. szeptember 1. és 2024. augusztus 31. közötti periódust veszi figyelembe az automatikus díjkorrekció mértékének számításakor, amely a KSH adatközlése szerint 5,46 százalék volt ebben az időszakban.
- A Vodafone kereskedelmi forgalomban elérhető tarifáira előfizető lakossági és kisvállalati ügyfelek mégis jóval kisebb árváltozást tapasztalhatnak majd, a vállalat ugyanis az előfizetők érdekeit szem előtt tartva csupán 3,5 százalékos díjkorrekciót alkalmaz 2025-ben.
- Kedvező változást jelent az is, hogy a díjkorrekciót január helyett, csak jövő év májusától alkalmazza a vállalat, így az első korrigált számlákat májusban kapják majd kézhez az ügyfelek."
A távközlési szolgáltatók évente egy alkalommal a fogyasztói árindex változásával egyoldalúan korrigálhatják előfizetéseik és szolgáltatásaik díjszabását. Az árindex számítását a Központi Sta-tisztikai Hivatal (KSH) végzi, és minden év januárjában teszik közzé az előző évre vonatkozó átla-gos fogyasztói árindex változást, azaz a január 1. és december 31. közötti időszakra számított éves infláció mértékét.
A Vodafone Magyarország ugyanakkor nem a naptári évhez, hanem üzleti évéhez igazodva a szeptember 1-jétől, a következő, díjkorrekció tárgyévét megelőző év augusztus 31-ig tartó inflá-ciós időszakot veszi figyelembe a díjkorrekció mértékének meghatározásakor. Ennek megfele-lően a szolgáltató esetében a díjkorrekció alapjául számító inflációs érték 2024-ben 5,46 százalék a KSH által az erre az időszakra meghatározott fogyasztói árindexek átlaga alapján.
A díjkorrekciót a Vodafone 2025 májusától érvényesíti a kereskedelmi forgalomban elérhető tarifákat használó lakossági, valamint a kisvállalati ügyfelek havi elő-fizetési díjában. Ennek megfelelően az első korrigált számlákat 2025. májusában kapják majd kézhez az érintett ügyfelek.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A névváltás előtt álló telekommunikációs vállalat 2025. január 1-től már One márkanév alatt értékesíti távközlési szolgáltatásait. A most bejelentett inflációkövető díjkorrekció a kereskedelmi forgalomban elérhető lakossági és kisvállalati mobiltarifákat, valamint otthoni előfizetéses cso-magok havi előfizetési díjait érinti. Az érintett ügyfelek februárban és márciusban kapnak hivata-los tájékoztatást a tarifákat érintő díjváltozásról.