Jönnek a robotok: ezt fogják csinálni veled a bankban

Pénzcentrum2019. november 14. 12:33

Egyáltalán nem lenne már szükségünk a pénztárcánkra, jelenleg viszont a szabályozás miatt nem tudunk létezni plasztikkártyák nélkül. Pedig a digitális pénztárcához szükséges technológia ma már adott, és ennek előnyeit a hiteligénylésnél is élvezhetnénk. A bankok is élnek a technológiai újításokkal, a chatbotok például ma már működésben vannak - látunk azonban még hiányosságokat. Ezekről is szó esett a Portfolio Banking Technology 2019 konferenciáján.

Ma már nem halunk éhen, ha elmegyünk a boltba és nincs nálunk a pénztárcánk, enélkül könnyen bajban lehetünk, ha nincs velünk a kis plasztik. Miért van mégis az, hogy a telefonunkat soha nem hagyjuk otthon, a pénztárcánkat meg többször is? - teszi fel a kérdést Somkuti András, a NETLOCK ügyvezető elnöke. Pedig a jogszabályi keretek ma már adottak.

A digitális tárca visszaadja a szuverenitást az életünkbe - állította Somkuti. Ahhoz, hogy valami biztonságos legyen, ahhoz kell olyan információ, amit tudok, és amit birtoklok, és ezzel azonosítani tudom magam. Ha kiadom a személyes adataimat, biztosítani kell, hogy vissza is tudjam venni. A digitális identitástárcában is ezt kell elképzelni. Egy digitális vasemberhez hasonlította a digitális tárcát az ügyvezető, amely odaadja egy lasszóval az adatainkat, majd visszaveszi azt.

A bank hiteligénylésnél csak azt vizsgálja, hogy hitelképesek vagyunk-e, vagy nem? Ehhez nem kell kiadni az adatainkat, ha megfelelően hiteles módon tudjuk igazolni magunkat a digitális tárcánkban.

Online igényelhető személyi hitelekért keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát!

A 45 év alatt születettek rendkívüli módon szeretik a papírt és a személyes kiszolgálást, a 45 és 60 év közöttiek már telefont használnak, az X generáció már a személyre szabott kiszolgálást keresi, az Y generáció pedig az interaktivitást kedveli. A bankok ezekre reagáltak is, és le is fejlesztették a különféle kommunikációs csatornákat - mondta el Földházi Csaba, a ShiwaForce operatív igazgatója.

Az Y generációnak viszont vannak egészen újszerű elvárásai is: ilyen az ügyfélélmény és a költségcsökkentés. Az automatizálós projektek és a szabványosítás el is indult a költségcsökkentés irányába, a kiszolgálási szint és a költségcsökkentés metszéspontján pedig megtalálható egy kommunikációs eszköz: ez a chatbot. Az y generáció szívesen használja a chatet a mindennapi életében, így ez egy rendkívül jó megoldás lenne. Ezzel ki lehet váltani a chat operátor munkáját is, aki nem tud egész nap a gép előtt ülni. Földházi szerint ugyanakkor egy kombinált megoldás is jó lehet, ahol az operátor egy gombnyomással át tudja adni a beszélgetést a chatbotnak. Ezt pedig az ügyfél nem is feltétlenül érzékeli. Ezzel egy egészséges, gyors dialógus is ki tud alakulni.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nincs konszenzus abban a banki szereplők között sem, hogy a bankrendszer meg fog-e maradni a jelenlegi formájában, vagy el kell-e tűnnie néhány szereplőnek ahhoz, hogy valódi digitális banki megoldások szülessenek - mondta Hetényi Márk, az MKB Bank igazgatósági tagja. Ma a mérlegfőösszeg a legjelentősebb tényező, ami a bankok összehasonlítására szolgál, a jövőben az adatbázis lesz az.

Válassz olcsó folyószámlát a Pénzcentrum kalkulátorában!

A digitalizáció valóban jön, de a személyes ügyfélélmény mindig nagyon fontos - hangzik el gyakran, de Hetényi szerint ezt helyettesíteni tudják a digitális megoldások is. Példaként felhozta a banki mobilapplikációkat. A bankváltás esetén a banki költségek maximalizáltak voltak - ma már nem erre törekszünk, ma inkább már élményeket kínálnak a bankok.

Címkék:
digitalizáció, pénz, digitális, bank, megtakarítás, bankolás, it, hetényi márk,