A 12 legidegesítőbb dolog, ami miatt utálsz bankfiókba járni

Pénzcentrum2014. augusztus 18. 11:09

Hiába törekszenek a bankok arra, hogy minél több ügyet tudjunk online vagy telefonon elintézni, sok esetben elkerülhetetlen, hogy bankfiókba menjünk. Ilyenkor számos bosszantó dologba lehet belefutni, összegyűjtöttünk ezek közül néhányat. Téged mi idegesít a legjobban a fióki ügyintézéskor?

1. Nyitva tartás

A bankfiókok túlnyomó többsége a klasszikus munkaidőben tart nyitva, így rossz esetben egy fél nap szabit is ki kell venni, hogy valamit el tudjunk intézni. Hétvégén pedig csak néhány, javarészt bevásárlóközpontban található kirendeltség várja az ügyfeleket. Ráadásul számos pénzintézet folyamatosan zárja be a fiókjait, így - főleg vidéken - egyre nehezebb a közelben kirendeltséget találni.

2.Hosszú sorok

Ha munkaidő után megyünk, szinte biztos, hogy dugig lesz a fiók várakozó ügyfelekkel. Érdemes lehet időpontot foglalni, így talán elkerülhető a hosszas várakozás.

3. Sorszámhúzás

Mi van, ha több mindent szeretnénk elintézni? Miért kell külön, új sorszámot húzni, ha az ügyintéző után a pénztárhoz is át kell mennünk? És miért van az, hogy mi már egy órája várunk, aki pedig két perce jött, az már sorra is került?

4. Keresztértékesítés

Így nevezik azt, amikor a meglévő ügyfeleknek újabb és újabb termékeket próbálnak még eladni, akkor is, ha többször jelezte, hogy nem kér sem hitelkártyát, sem biztosítást, sem lakástakarékpénztárat. Mivel a fióki ügyintézők jutalékot kapnak az egyes eladott termékek után, ezért biztos, hogy mindig próbálkozni fognak az értékesítéssel.

5. Drága

Van olyan bankfiók, ahol nemcsak a fióki pénzfelvétel kerül sokkal többe, ha az előtérben álló automata helyett a pénztárhoz megyünk, de azért is fizetni kell, ha az ATM helyett az ügyintézőnél fizetünk be a számlára. Ha az új bankkártyánkat a fiókba kérjük, az is drágább.

6. Hitelkártya-tartozás

Általában a hitelkártya-tartozás rendezése is a fiókban a legdrágább (például online utalás esetén ingyenes, csekken befizetve körülbelül 200 forint, fiókban pedig 400 forint.)

7. Készpénzfelvét

Sokan azért mennek be bankfiókba pénzt felvenni, mert ellopták a kártyájukat. Előfordulhat azonban, hogy az adott pénzintézetnél fiókban is csak akkor lehet készpénzhez jutni, ha rendelkezünk aktív bankkártyával, és nem elég a személyi igazolvány.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

8. Telefonhoz irányítás

A magyarok többsége még mindig ragaszkodik a személyes ügyintézéshez, mert egy "élő ügyintéző" nagyobb bizalmat és biztonságérzetet kelthet. Számtalanszor előfordul ugyanakkor, hogy a fiókba befáradva is a telefonhoz irányítanak, mondván, hogy ilyen esetben csak a központi, telefonos ügyfélszolgálat tud segíteni (akár kártyatiltásnál is).

9. Kevés adat

Sokszor azért is irányítják a telefonhoz az ügyfeleket, mert a fióki ügyintézők nem ugyanazokat (kevesebb) adatot látnak, mint a központban ülő call centeres kollégáik. Így előfordulhat, hogy ha például fél évnél régebbi kivonatra lesz szükségünk, akkor a fiókba befáradva a telefonhoz irányítanak, ott kikérjük a kivonatot, amit csak pár nappal később tudnak előhalászni a rendszerből, így a fiókba kért kivonatért pár nap múlva újra vissza kell mennünk.

10. Ellentmondó információk

A telefonos és a fióki ügyintézők sokszor nem ismerik egymás "folyamatait" vagy más-más információval rendelkeznek róla, és így előfordul, hogy eltérő információkat kap az ügyfél attól függően, hogy melyik csatornán próbál ügyet intézni.

11. ÁSZF

Mindig a 100-150 oldalas, több dokumentumból álló általános szerződési feltételekre (ászf) hivatkoznak az ügyintézők: a panaszt azért nem tudják kivizsgálni vagy azért utasítják el azt, mert a kifogásolt szolgáltatásról a szerződés 78. oldalának 10. alpontja részletes leírást tartalmaz. Például, hogy ha rájövünk, hogy mégsem kell hitelkártya, akkor azt egy éven belül csak több ezer forintért mondhatjuk le.

12. Egyszerűsített bankváltás

Hiába olvasható a bankok honlapján, hogy menjünk át hozzájuk, és ők majd egyszerűsített bankváltás keretében mindent elintéznek helyettünk (tehát a régi pénzintézetnél nem kell már személyesen ügyet intézni), ez általában lehetetlen. Aki rendelkezik ugyanis bankkártyával vagy más, elektronikus szolgáltatással (például sms vagy netbank), annak mindenképpen be kell menni személyesen is lemondani a régi fiókjába.

Címkék:
bank, megtakarítás, bankfiók, ügyintézés, nyitva tartás, ingyenes pénzfelvétel,