Néhány százezer ügyfél igazán érdekes lett a bankok számára

Pénzcentrum2010. július 6. 14:48

Egyre több bank vet szemet az átlagosnál magasabb jövedelmű és pénzügyeit tudatosabban intéző ún. prémium ügyfélszegmensre. Bár az egyes pénzintézeteknél ezt a kategóriát eltérően határozzák meg, mindenképpen olyan, mindössze néhány százezer ügyfélből álló rétegről van szó, mely a válság során is kiemelten jó ügyfélkörnek számított ahhoz, hogy a bankok a tömegszerű lakossági bankolás és a privátbanki kiszolgálás között helyezzék el őket ügyfélportfóliójukban. A Raiffeisen külön koncepciót épített fel erre, a Raiffeisen Premium Banking üzletágát egy mai sajtótájékoztatón mutatták be.

Soós Csaba, a Raiffeisen lakossági üzletágáért felelős vezérigazgató-helyettese szerint míg korábban a bankok a hiteleket és a fogyasztást preferáló ügyfelekre figyeltek, mára ez a válság tanulságait figyelembe véve megváltozott, és a megtakarításait tudatosabban kezelő, öngondoskodásra építő polgári minta került előtérbe. Három-négy hónapja ezért a Raiffeisen "megtakarítási mozgalmat" indított elsősorban azt a közel 75%-ot kitevő társadalmi szegmenst megszólítva, mely nem rendelkezik banki megtakarítással, most pedig a tömegszerű lakossági és a privátbanki kiszolgálás között lévő "premium banking" szolgáltatásokat szeretnék a célcsoporthoz eljuttatni, ráadásul csökkentett költségszint mellett.

Devics Éva, a Raiffeisen Bank lakossági megtakarítási üzletágvezetője szerint a nagyvállalatok körében megfigyelhető magatartás, hogy olyan alcsoportok felé nyitnak, amelyek a válság hatására tudatosabbá váltak, és az egyes életciklusokban jelentkező pénzügyi igényeket tudatosan kezelve a bankok irányában is újfajta igényekkel lépnek fel. Olyan új ügyfélszegmens alakult ki, mely már kiemelkedett a lakossági "tömegből", de még nem érte el több szempontból sem azokat a limiteket, melyek a privátbanki kiszolgáláshoz kellenek. A prémium ügyfélkör jellemzően olyanokból áll, akik saját teljesítményükkel szerezték meg vagyonukat - emelte ki Devics Éva. Õk személyes ügyfélkiszolgálást kapnak, külön tanácsadó foglalkozik velük pénzügyi igényeik részletes felmérése után. Magyarországon mintegy 300 ezer ilyen ember van, számukra a Raiffeisen egyedi ajánlatcsomagot állított össze.

Tölgyes László 2009 óta vezeti a Raiffeisen Bank Premium Banking szegmensét. A szakember elmondta: a célcsoportban szereplő ügyfelek nem terméket, hanem megoldást keresnek, az élet más területein is az átlagnál magasabb szintű kiszolgálást igényelnek. Az alábbi három tagsági feltétel közül a Raiffeisennél legalább egyet teljesíteni kell ahhoz, hogy valaki prémium ügyfélnek számítson:

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

1. legalább nettó 280 ezer forintos havi jövedelem
2. minimum 8 millió forint likvid megtakarítás
3. minimum 15 millió forint hitel
A Raiffeisen mintegy 38 budapesti és vidéki fiókjában nyújt elsőbbségi, elkülönített tárgyalóban prémium banki kiszolgálást.

Címkék: