Ennyit számít, hogy mobilról vagy laptopról jelentkezik a munkakereső egy állásra

Pénzcentrum2020. február 11. 16:05

Ahogyan a hírolvasás, a szállásfoglalás vagy éppen a társkeresés, úgy az álláskeresés is egyre inkább mobilon zajlik manapság. Magyarország vezető állásportáljának felmérése szerint a magyar internetezők 74 százaléka keres munkát mobiltelefonon, és 77 százaléka számítógépen. Bár a két csoport között jelentős az átfedés, az elmúlt három év adatait vizsgálva a trend egyértelmű: az okoseszközök térnyerése ezen a területen is látványos. A mobilon állást keresők aránya az elmúlt három évben 8 százalékkal emelkedett, ezzel szemben az erre a célra számítógépet használók 19 százalékkal lettek kevesebben. 

Hogyan keresünk állást 2020-ban? Mennyi időt töltünk kereséssel, jellemzően mely napokon és milyen napszakban válogatunk a munkalehetőségek között? Mikor jelentkezünk rájuk, és vajon milyen eszközről tesszük ezt? A Profession.hu friss felmérésének adataiból kiderül.

Mennyit? Mikor? Miért?

Ha valaki azt gondolná, az álláskeresők hosszasan böngésznek az ajánlatok között, az nagyot téved. Felgyorsult világunkban egy átlagos jelentkező egy nap nem tölt 15 percnél többet ezzel a tevékenységgel. Jellemző, hogy reggel otthon, vagy út közben gyorsan átfutják az álláshírleveleket, este vagy hétvégén aztán részletesebben átnézik a szimpatikus találatokat. De akadtak olyan típusú emberek is, akik a munkahelyükön nyíltan nézelődtek az állásportálon: monoton feladatok között kikapcsolódásként, vagy ebéd utáni sziesztaként böngésztek új kihívásokat keresve. Illetve előfordult, hogy akkor fogtak állások közötti válogatásba, amikor sérelem érte őket a munkahelyükön.

Erről is szó lesz a Portfolio HR Revolution 2020 konferenciáján.

ÁTTEKINTÉS, PROGRAM   |   ÁRAK   |   JELENTKEZÉS

A kutatók összefüggést találtak az álláskeresési kedv, a hét napjai és az általános munkahelyi hangulat között is. Az emberek általában hét elején még komolyabban gondolják, hogy megváltoztatják az életüket, ilyenkor keresnek a legaktívabban munkát. Hétvége felé a helyzetet egyre rózsásabbnak ítélik, így egyre csökken az igényük az azonnali váltásra, így csökken az álláskeresési kedv.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Hogyan?

Az álláshirdető portál látogatóinak 65 százaléka mobiltelefonról érkezik, ám a jelentkezések 69 százalékát egyelőre még hagyományos eszközökről küldik el a pályázók. De egyre többen adják le jelentkezésüket okostelefonjukon keresztül: a tavaly év eleji 30 százalékról év végére 35 százalékra nőtt arányuk.

De mitől függ, hogy laptopról vagy mobilról jelentkezünk? A válaszadók között volt, aki azt mondta, hogy megfontoltan szeret dönteni, és úgy érzi, ezt a laptopja előtt jobban meg tudja tenni. Más bonyolultnak gondolja a fájlok csatolását okostelefonról, vagy éppen fél, hogy ha véletlenül valamit rosszul csinál a mobilos felületen, örökre elvágja magát az álommunkahelye előtt. Aki viszont a mobilos jelentkezés mellett teszi le a voksát, az éppen a dolog rugalmasságával, könnyen rutinná váló mivoltával, egyszerűségével, gyorsaságával indokolja választását. De olyan válaszadó is volt, akinek egyszerűen nincs is más erre a célra alkalmas eszköze otthon, mint az okostelefonja.

Kutatásunkban azt vizsgáltuk, hogy az álláskeresés során használt eszközök mennyire működnek együtt, azaz kiegészítik-e egymást, vagy éppen egymás vetélytársai-e a mobileszközök és a számítógépek. Kiderült, hogy azt, hogy milyen eszközöket használ valaki álláskeresésre, valójában az aktuális élethelyzete dönti el. Ezen használati utak és helyzetek megismerése segíti a munkánkat abban, hogy a munkavállalókat minél hatékonyabban érjük el a számukra releváns tartalmakkal, állásokkal

- mondta el a kutatás hátteréről Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási szakértője.

Címkék:
hrcentrum, okostelefon, munka, állás, laptop, keresés, meló,