Pénzcentrum • 2016. május 11. 15:03
Már több mint 2 millió adóbevallás érkezett be eddig a NAV-hoz. A dokumentumok azonban sokszor hibásak. Mire figyeljünk a kitöltésnél?
Május 1-jén több mint 2,1 millió szja-bevallás látszik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) rendszerében, megközelítőleg félmillióval több, mint tavaly ilyenkor. A kitöltött bevallások fele Ügyfélkapun érkezett, illetve a NAV-tól bevallási ajánlatként, Ügyfélkapun jutott el az adózókhoz.
Abból a több mint 1,6 millió adózóból, akik maguk nyújtották be személyijövedelemadó-bevallásukat, 800 ezren a teljes, 816 ezren a csökkentett adattartalmú nyomtatványt választották, míg mintegy 23 ezren döntöttek az idén utoljára választható "söralátét" bevallás mellett. Emellett mintegy félmillió ügyfélnek készít bevallást vagy bevallási ajánlatot a hivatal.
Már csak tíz napjuk van azoknak, akik még nem készítették el személyijövedelemadó-bevallásukat. A NAV közzétette a leggyakoribb hibák elkerüléséről és a legfontosabb információkról szóló rövidfilmjét, amit bárki elérhet a NAV honlapján és Facebook oldalán.
Az szja-bevallások jellemző hibái:
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- a papíron benyújtott bevallás főlapjáról hiányzik az aláírás
- a visszaigényelhető adót tartalmazó bevallás esetén nem szerepel sem a bankszámlaszám, sem az utalási cím
- nincs adószám a bevalláson (adószámos magánszemélyek esetén is kötelező kitölteni);
- a családi kedvezménnyel vagy az első házasok kedvezményével kapcsolatos adatok hiányosak
- a kifizető által levont adóelőleg nem jó sorban szerepel vagy hiányzik a bevallásból.
Bizonyos adóügyek - bevallás javítása, adófolyószámla lekérdezése, a nyilvántartott adatok módosítása - telefonon is intézhetők. A telefonos ügyintéző rendszer használatához ügyfél-azonosító szám szükséges, ami a TEL nyomtatvánnyal igényelhető papíron, vagy elektronikusan, Ügyfélkapun át.