Ezért panaszkodnak a magyarok az ombudsmannak

Pénzcentrum2015. december 4. 08:32

Több százan fordultak 2015-ben az ombudsmanhoz, számos bejelentés érkezett az adócsalások, az oktatás, az egészségügy, a közlekedés, a környezetvédelem és a parlagfűhelyzet miatt - írja a Magyar Idők.

A napilap cikkében felidézte, hogy tavaly óta Székely Lászlónál, az alapvető jogok biztosánál is megtehetik panaszaikat azok a magánszemélyek, akik kisebb közösségük vagy az egész társadalom érdekét sértő ügyről szereznek tudomást. Az elmúlt esztendőben nagyjából háromszáz ilyen beadvány érkezett, a tavalyi éves mennyiséget már szeptemberben elérték az idei észrevételek.

Az eddigi mintegy 630 beadvány közül Székely László körülbelül 280 bejelentést továbbított a közintézményeknek. Harminc alkalommal az állampolgári beadvány hiányos volt, de a rendelkezésre álló adatok alapján a biztos fel tudott lépni.

A leggyakrabban - két tucat esetben - az Emberi Erőforrások Minisztériumához továbbított jelzést a biztos, de több panaszt kapott a fővárosi és a Pest megyei kormányhivatal, a Nemzetgazdasági, valamint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a Nemzeti Adó- és Vámhivatal. Többen valamely közbeszerzési eljárást kifogásolták, vagy korrupciót vélelmeztek egy-egy szerződéssel kapcsolatban. Többen az adócsalás visszaszorítását szerették volna kérelmükkel elérni, voltak, akik a tömegközlekedés miatt emeltek szót, elsősorban a MÁV szolgáltatásainak színvonalát kifogásolva. Érkezett beadvány a közutak állapota, a környezetvédelmi problémák és a parlagfű elleni állami fellépés hiányosságai miatt is, de szóba került a kórházak felszereltsége, a közoktatás nívója és a közétkeztetés is.

Címkék:
karrier, ombudsman, panaszkezelés, panasz,