Aránytalanságok az iskolákban: felesleges összevonások?

Magyar Nemzet2010. október 4. 09:32

Nem egyértelmű az iskola-összevonások hatékonysága. Az Oktatási Hivatal vizsgálatából ugyanis az derül ki, hogy az összevont tanintézmények tagiskoláiban kevesebb az egyéni felszerelés, tornaterem, szakkör és napközis foglalkozás, mint a vizsgált oktatási intézmények székhelyein - írja a Magyar Nemzet.

A vizsgálat szerint a tagintézmények tanulói jóval kisebb arányban részesülhetnek az emelt szintű oktatásban, mint a központi iskolák diákjai. A székhelyi iskolákban a tanulók 17 százaléka, míg a tagiskolákban csupán 10 százaléka vesz részt emelt szintű képzésben.

A gyerekek egyéni fejlesztésére fordított idő és a tanórán kívüli foglalkozások időtartama pedig egyik esetében sem éri el a törvényben előírtakat.

A mindennapos testnevelést a székhelyi iskolák 70, míg a tagiskolák 54 százaléka biztosítja. Ebben az esetben a legtöbb helyen a tornatermek hiánya jelenti a legnagyobb gondot.

Címkék: