Újítás jön az OTP mobilbankjában: már fejlesztik az appot

Pénzcentrum2020. szeptember 24. 14:33

Egyre többen intézik pénzügyeiket az OTP Bank digitális csatornáin. A járvány növelte az online lehetőségek népszerűségét, mert az ügyfelek még nyitottabbá váltak a digitális pénzügyi szolgáltatások megismerésére és használatára. A hitelintézet jelenlegi mobilalkalmazásának, az OTP SmartBanknak már több mint 1 millió regisztrált felhasználója van, sőt, megkezdődött az új mobilbanki applikáció tesztelése is - derül ki az OTP közleményéből.

Pénzre van szükséged? Használd a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát!

A koronavírus-járvány első hullámának időszakában ugrásszerűen nőtt az OTP Bank digitálisan aktív ügyfeleinek aránya volt: idén a márciustól májusig tartó időszak átlagos növekedése duplája volt a tavalyinak, ami havonta több tízezer új digitális felhasználót jelent.

Tavasszal összesen 12%-kal nőtt a regisztrációk száma az OTP SmartBankra. Sőt, nyáron heti átlagban még a kijárási korlátozások időszakánál is többen regisztráltak az alkalmazásra. A tavaszi-nyári időszakban a bejelentkezések számában 12%-os, míg az aktív tranzakciók számában 14%-os növekedést tapasztalt a hitelintézet.

A különböző ügyintézési típusok közül a digitális számlafizetési megoldások voltak a legnépszerűbbek: 300%-kal nőtt például azok száma, akik az OTP SmartBankon keresztül, QR kód beolvasásával fizették ki postai csekkjüket: a januári több tízezres tranzakciószám, havi több százezerre nőtt.

Az elmúlt hónapokban bennünket is meglepett a növekedés üteme, mára meghaladta az 1 milliót a SmartBank alkalmazásra regisztrált felhasználók száma. Fontos tapasztalat, hogy aki egyszer kipróbálta valamelyik online pénzügyi csatornát, az később is aktívan használja azt. Külön öröm, hogy nem csak a fiatalok nyitottak a digitális ügyintézésre, az OTP Bank idősebb, 65 év feletti ügyfelei is egyre szívesebben használják az online megoldásokat

- mutatott rá Csányi Péter, az OTP Bank ügyvezető igazgatója. A digitális csatornák népszerűsége, az OTP Bank fiókhálózatában is láthatóvá vált: átlagosan a korábbi ügyfélszám 75 százaléka intézi pénzügyeit a fiókokban a vírus kitörése óta, tehát a korábban fiókba járók 25%-a már az online szolgáltatásokat veszi igénybe. Mindez arra is lehetőséget ad, hogy az OTP Bank tovább erősítse fiókhálózatában az ügyintézők tanácsadói szerepét.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A hitelintézet jelenleg is több digitális fejlesztésen dolgozik agilis munkamódszerrel, ilyen az OTP Bank új internet- és mobilbank alkalmazása is. Ezek a megszokott online banki funkciók mellett olyan digitális megoldásokat tesznek lehetővé, mint a Kiadásfigyelő (PFM - Personal Finance Manager), az ügyfél teljes OTP-s vagyonát bemutató portfóliónézet, vagy mobilon az SMS-ek helyetti push üzenetek, de a funkciók köre folyamatosan bővül. Az év első felében meg is kezdődött az új felületek tesztelése: első körben az OTP Bank munkatársai számára voltak elérhetőek, ám mára az ügyfelek egy szűkebb köre is lehetőséget kapott a tesztelésre, az észrevételeik alapján pedig a hitelintézet tovább finomítja a szolgáltatást. Az OTP Bank folyamatosan vonja be ügyfelei egyre nagyobb körét a tesztelésbe.

Címkék:
hitel, mobilbank, bank, otp, bankolás, tízezres,