Visszahallgatták a telefonokat, jött a milliós bírság

Pénzcentrum2015. szeptember 29. 16:04

Az MNB milliós bírságokat szabott ki több követeléskezelő társaságra a banktitokra vonatkozó jogszabályok megsértése miatt.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) összesen 6 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki vagy hozott egyéb intézkedést négy követeléskezelő társaságot - Díjbeszedő Faktorház Zrt., Dunacorp Faktorház Zrt., EOS Faktor Magyarország Zrt., Intrum Justitia Követeléskezelő Zrt.- érintő témavizsgálatát követően a banktitkok kiadására vonatkozó előírások megsértése miatt, illetve kötelezte az érintett piaci szereplőket az ezzel kapcsolatos jogszabályok betartására.

A vizsgálat során a jegybank munkatársai intézményenként többek között közel 1000-1000, a követeléskezelő és fogyasztók közötti telefonbeszélgetést vizsgálták meg. Ezek egy részénél a követeléskezelők az érintett fogyasztóknak a - hívást kezdeményező - hozzátartozói, ismerősei részére adtak ki a banktitokkörbe tartozó információkat. Utóbbiak egy része rendelkezett az ügyfelek szóbeli meghatalmazásával a banktitkok megismerésére, de ez nem helyettesíthette az írásbeli engedélyt, s megfelelő kód hiányában az ügyfélazonosítás sem történhetett meg.

A jegybank új eszközként vizsgálta azt is, hogy a követeléskezelők betartják-e a felügyeleti ajánlás előírásait.

Több követeléskezelő ugyanis az ajánlásban előírtakkal szemben a követelés megvásárlását követően nem 15 nappal, hanem csak jóval később, esetleg

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 
egyáltalán nem értesíti ügyfelét e tranzakcióról.

A felügyeleti szabályozással ellentétesen a tartozás rendezését követő 30 napon belül nem adtak erről szóló igazolást az adós részére, illetve - szintén az ajánlásban megfogalmazottaktól eltérően - a követeléskezelés lezárultát követő esetleges maradványösszeget nem utalták vissza 5 napon belül az ügyfél számára. Két követeléskezelő a fogyasztókkal való kapcsolattartás (telefonbeszélgetések) során megtévesztő, félrevezető információkat nyújtott az adósoknak, vagy egyenesen pszichés nyomást gyakorolt azokra.

A követeléskezelési tevékenység a kiszolgáltatott helyzetben lévő fogyasztókat közvetlenül érintő tevékenység, ezért az MNB kiemelten fontosnak tartja a meglévő szabályok betartásának ellenőrzését és a szabályozás további szigorítását. Ennek érdekében a jegybank a közeljövőben további lépéseket tesz.

Címkék:
hitel, mnb, bírság, telefonbeszélgetés,