Mert nagyot álmodni: luxuskozmetikummal robbant be a köztudatba a vidéki vállalkozó

Jeki Gabriella2024. január 30. 15:02

Négy éve igazán nagyot mert álmodni Gere Andrea. A hetedik generációs villányi borászcsalád tagja piacra dobta saját luxuskozmetikumokból álló, prémium arcápolási termékcsaládját. Mind az öt termék villányi organikus szűz szőlőmagolajt-, őrleményt és kivonatot, svájci őssejteket és további termékspecifikus hatóanyagokat tartalmaz. Nem kevesebb, mint három év gondos és folyamatos fejlesztés, illetve tesztelés után került forgalomba, és a közelmúltban tovább bővítette a piacát. Gere Andreával többek között a saját fejlesztésű technológiáról, a kozmetikai iparág kihívásairól, a gazdasági megtérülésről és a kereslet-kínálat változásairól beszélgettünk.

HelloVidék: Szerintem óriási hit és bizalom kell ahhoz, hogy valaki luxuskozmetikumot merjen a piacra dobni ebben a sokszor nehezített gazdasági környezetben. Visszatekintve megállja a helyét ez az állítás?

Gere Andrea: Az biztos, hogy nagyot mertem álmodni és ehhez kellett egy nagyfokú belső meggyőződés. Tudtam, hogy a szőlőmagban rengeteg, pozitív érték rejlik, amit egyrészt szerettem volna még jobban kihasználni, másrészt megosztani az emberekkel. Persze megnéztem azt is, hogy ha nem jön be, akkor mit veszíthetünk. A villányi Gere család borászatának neve már évtizedek óta összefonódik a bor iránti szakértelemmel, így megvizsgáltuk, hogy mit tehet hozzá a Gere brandhez? Ad-e plusz értéket? A számítások és felmérések alapján egyértelműnek tűnt, hogy nem csak építeni fogja a márkát, hanem adhat egy plusz lendületet is.

Amikor azt mondom, hogy hetedik generációs borász vagyok, akkor az garantál egy tradicionális brandet, ami azonban kétélű: pozitív értelemben jelentheti azt, hogy valami megalapozott, megbízható, jól működő és régóta a piacon van, de negatív megközelítésben azt is, hogy talán idézőjelben poros és kimehet a divatból. A prémium minőségű kozmetikumokkal egyértelműen az előbbi oldalt erősítettük tovább. És működött.

Hogyan lehetett biztos abban, hogy működni fog?

Biztos nem lehetettem benne, de látszott, hogy ez a vonal sok embernek nagyon tetszik. A szőlő bőrre gyakorolt, remek hatása ma már nem titok. Mi is évek óta használjuk a birtokhoz tartozó hotel kozmetikai részlegében és nagyon szeretik a vendégek. Óriási előnnyel indultunk a Gere birtok bioművelésű szőlőterületek alapanyagának felhasználásával és a hosszú évek kutatómunkájával kifejlesztett mikronszemcse finomságú szőlőmagőrleménnyel, -olajjal és – kivonattal. Tisztában voltam azzal, hogy ezek jótékony alkotóelemei közé tartozik többek közt a boron, bioflavin, P-vitamin, a kálium, nátrium, kalcium, magnézium, illetve bizonyos nyomelemek, mint a vas, réz, molibdén és a mangán, miközben az egyik legnagyobb koncentrációban tartalmaz pozitív hatású anyagokat, antioxidánsokat, flavonoidokat, polifenolokat.

Ezek pedig hatékonyan csökkentik a szabadgyökök sejtkárosító hatásait. Azt is tudtam, hogy a kompromisszum nélküli minőséget szeretném itt is elérni épp úgy, ahogy a prémium borainknál. Az „elegendő” számomra a kezdettől fogva nem volt elég.

Mennyire kellett bátorság a svájci vonalhoz?

Úgy voltam vele, hogy ha csinálunk valamit, akkor az legyen tökéletes. A minőségen nem eshetett csorba és nem akartam semmi középszerűt letenni az asztalra. Körülnéztünk Magyarországon, de a fejlesztésben nem láttam a lehetőséget, hogy ezt a fajta minőséget garantálni tudták volna. Ekkor jött képbe a kapcsolódó kozmetikai fejlesztések őshazája, Svájc. Sok energia és igen, talán bátorság is kellett ehhez a vállaláshoz, de nagyon élveztem. Valami újat hoztunk a piacra, ami még nem volt. Természetesen használnak szőlőmagolajat más kozmetikumokhoz is, de nem ilyen formában.

Ennek minden lépcsőjét mi felügyeljük: a saját birtokunkon készül, biogazdálkodást alkalmazunk, gondozzuk a szőlőtőkéket, mi nyerjük ki a saját fejlesztésű technológiával és minden alkotóeleme tőlünk jön. Így próbáltuk létrehozni a magyar örökség és a svájci precizitás verhetetlen kombinációját. Piaci szemlélettel közelítettünk és tudtuk, hogy niche lesz.

Niche, mint olyan piaci szegmens, amely szűk és speciális tulajdonságok alapján megkülönböztethető?

Abszolút egyedi kozmetikai termékcsaládban gondolkodtunk, ami a hazai és nemzetközi piacon is megállja a helyét. Így választottuk ki végül 2017-es év elején azt a svájci céget, akivel azért kezdtünk el együtt dolgozni, mert hozzánk hasonlóan elkötelezettek a minőség iránt és abszolút a prémium szegmensben dolgoznak. Az ő szakembereiknek az ötlete volt a Svájcban, svájci technológiával kivont kékszőlő őssejtek és termékspecifikus, különleges hatóanyagok hozzáadása a villányi alapanyagokhoz. Közel három év kutatás-fejlesztés, több termékvisszaküldés, rengeteg teszt, sok-sok innováció, de egy bőrgyógyász-kozmetológus bevonása is kellett ahhoz, hogy amikor felkentem az arcomra végre történt valami a jó érzésen túl. Tudtam, hogy helyben vagyunk.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Hogy látod: van Magyarországon létjogosultsága egy ilyen prémium kozmetikumnak?

Nem vonom kétségbe, hogy ez nagyon kemény és igencsak kihívásokkal tarkított iparág. Ha luxuskozmetikumról van szó, akkor ahhoz meg kell találni a fizetőképes keresletet. És a vásárlók még akkor is sokszor szívesebben nyúlnak az általuk a reklámokból jól ismert, a sztárokkal népszerűsített külföldi termékekhez, mert abban látják a teljes biztosítékot. Tisztában vagyok azzal is, hogy a Gere nevet inkább a borral társítják az emberek, ráadásul más az értékesítési csatornája a bornak, a szőlőmag őrleménynek és a kozmetikumnak is.

A Grapelove termékcsalád esetében ezért egy teljesen különálló értékesítési és marketing csapattal dolgozom. Bár rengeteg kozmetikai márka létezik a piacon, csak kevesen mondhatják el magukról, hogy a saját forrásaikból dolgoznak. Ráadásul nálunk van a teljes folyamat felügyelete a szőlőtőkéktől a tégelyekig, amihez a svájci szakértelem és tapasztalat társul. Ez tesz minket igazán egyedivé.

Miért lett angol a neve és a dizájnja?

Egyszerű az oka, azért, hogy külföldön is eladható legyen. Mindenképpen egy olyan termékcsaládban gondolkodtunk, ami nemzetközi szinten is megállja a helyét. Ezért lett a neve a legtöbb nyelven kimondható és egyértelmű, míg a dizájn letisztult, szép és elegáns, de egy kicsit tüzes is a kevés piros színnel.

Mit gondol, így négy év után: bejött?

Rengeteg pénzt és energiát fektettünk ebbe, így gazdaságilag egyelőre még nem. Érdemes azonban kontextusba helyezve nézni és úgy már egészen más a kép. A termékcsalád sokat tett hozzá a Gere brandhez, de tisztában voltunk azzal, hogy nem ez lesz a fő csapásirány és ennek tudatában „áldoztuk be” azt a pénzt. Lassabban dolgozunk, így lassabban érkeznek az eredmények, de a kozmetikumok ma már bekerültek a köztudatba és egyre több helyen elérhetők. Az aktív összetevők magas aránya ma már ritkának számít a szépségiparban, mi ebben is szembementünk a trendekkel és ez tetszik a vevőknek.

A gondosan válogatott hatóanyagoknak köszönhetően a vásárlók visszajelzései elég pozitívak, akik megszerették a termékeket. Ez alapján tehát mindenképpen azt kell, hogy mondjam: igen, bejött.

Címkék:
luxus, interjú, gazdaság,