Nesze neked válságév: olyat nőtt a hazai bank, mint még soha, egyre több magyar nyit itt számlát

Pénzcentrum2024. március 26. 10:36

Sajtótájékoztató keretein belül ismertették a CIB Bank vezetői a 2023-as üzleti év eredményeit. Az eseményen a Pénzcentrum is részt vett. Az eseményen elhangzott, hogy 2023-ban kiemelkedően eredményes évet zárhatott a CIB Csoport, ráadásul a hitel- és a betétállomány is a piaci átlagot többszörösen meghaladó mértékben bővült.

Dr. Simák Pál, elnök-vezérigazgató elmondta, hogy a bankcsoport 2022-2025-ös időszakra vonatkozó stratégiai célkitűzésein belül kiemelt jelentősége van a digitalizáció kiterjesztésének minden szegmensre. Ez egyszerre jelenti a meglévő digitális megoldások kiaknázását és új teljeskörű digitális szolgáltatások kidolgozását is.

A 2023-as évvel kapcsolatban elhangzott, hogy ez volt a bank legeredményesebb éve:

Tavaly mi voltunk a leggyorsabban növekvő nagy bank Magyarországon

– mondta el dr. Simák Pál. A tavalyi volt a bank történetének a legnagyobb adózott eredménye, egyúttal a bank a piaci átlagot többszörösen meghaladó mértékben tudta növelni a hitel- és a betétállományát is. Mindezek mellett a bank a piaci részesedését is képes volt növelni a stratégiailag kiemelt szegmensekben.

A tavalyi évet közel 64 milliárd forintos adózott eredménnyel zártuk

- árulta el a pontos számot a bank elnök-vezérigazgatója. A lakossági szegmensen belül a bank növelni tudta az ügyfeleinek számát, míg a vállalati ügyfelek esetében enyhe csökkenés volt megfigyelhető tavaly. Az összesített ügyfélszám azonban növekedni tudott a tavalyi év során.

A lakossáhi hitelezésen belül 12,1 százalékra nőtt a CIB piaci résesedése, ami jelentős növekedést jelent a 2022-es 7,4 százalékhoz képest. A személyi kölcsönök piacán enyhe csökkenés volt megfigyelhető, míg a babaváró hitelek esetében már ismét növekedést könyvelhetett el a bank a tavalyi évben. A bank NPL rátája 1,9 százalék, míg a 90 napon túl nem fizeti ügyfelek aránya mindössze 0,6 százalék.

A várható piaci trendekkel kapcsolatban dr. Simák Pál elmondta, hogy növekvő fogyasztói és intenzív kisvállalati hitelezésre számítanak. Az inflációval kapcsolatban elhangzott, hogy a bank szakemberei csökkenő, de még mindig jelentős inflációval számolnak.

Vállalati üzletág

Szabó Balázs, a vállalati üzletág vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy tavaly mintegy 20 százalékkal sikerült növelni az 1 milliárd forint feletti árbevétellel rendelkező ügyfelek számát. A bank ebben a szegmensben is piac feletti növekedést tudott elérni 2023-ban.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A lízingterületen stabil a bank piaci pozíciója, míg a flottafinanszírozásban 23 százalékkal növekedett az új kihelyezés. A portfolióminőséget Szabó Balázs magasnak nevezte – a késedelmes szerződések aránya mindössze 1,2 százalékos volt. A milliárd feletti árbevétel feletti kategóriából a bank új ügyfélszerzés piacrésze tavaly meghaladta a 11 százalékot.

A várakozásokkal kapcsolatban elhangzott, hogy a vállalati piacon stagnáló, minimálisan növekvő hitelvolumenre számítanak a bank szakemberei, ugyanis a támogatott hitelezésre fordítható források végesek. Az állami és az uniós támogatások fokozatosan érkeznek, ezzel párhuzamosan a beruházási kedv továbbra is limitált.

Lízingoldalon is nagyon visszafogottak a várakozások, amit részben a személygépjármű-piac jelentős átalakulása magyaráz (vendor-finanszírozás háttérbe szorulása, elektromos autók terjedése, új márkák stb.).

Lakossági üzletág

A lakossági és kisvállalati üzletággal kapcsolatban dr. Simák Pál elmondta, hogy a bank növelni tudta a nettó ügyfélszámot, illetve ezen belül a fiatal ügyfelek számát is. A fiatal, 24 éven aluli ügyfelek aránya emelkedő, tavaly már 12,2 százalék volt.

A számlanyitások 22,8 százalékát a 24 év alatti ügyfelek indítják, tehát itt még jelentősebb ennek az ügyfélkörnek a súlya. Kiemelésre került a digitális megoldások jelentős szerepe is - a digitális ügyfelek aránya 83 százalék volt, míg a digitális eladások száma már 50 százlék volt tavaly. A személyi kölcsönök igénylése mostanra teljesen digitálisan zajlik.

A várakozásokkal kapcsolatban elhangzott, hogy a lakossági hitelezés összességében növekvő lehet. A digitalizáció továbbra is kiemelt prioritás maradhat, miközben az ügyfelekért zajló verseny várhatóan fokozódni fog.

Címlapkép: MTVA/Bizományosi: Róka László

Címkék:
eredmény, eredmények, cib bank, sajtótájékoztató,