A felnőtt tartalmak dominálnak a magyar neten: lenyomták az e-maileket is

Pénzcentrum2021. szeptember 15. 10:30

Népszerűek a közösségi média oldalak, a magazinok, azonban a felnőtt-tartalmak fogyasztása tarolt a legújabb kimutatás szerint a magyar lakosok körében.  

A második negyedévben 6,12 millió felhasználónak volt internet-hozzáférése, a felnőtt-tartalmak fogyasztása pedig meglehetősen népszerű volt körükben. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatoság (NMHH) által közzétett adatok szerint 2021 áprilisában 5,4 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és 2,1 millió az Instagramnak Magyarországon ez a nagykorú lakosság 87, illetve 34 százaléka.

A 15 évnél idősebb lakosság 73,3 százaléka rendelkezett internet-hozzáféréssel Magyarországon- jelentette a NMHH által közzétett Digitális Közönségmérési Tanács adatait.

A Z generációnak, azaz a 15 és 24 év közöttieknek a 94,2 százaléka aktív felhasználó, míg az Y generáció, tehát a 25 és 40 év közöttiek mintegy 93 százaléka rendszeresen látogatja a világhálót. Az X generáció, vagyis a 41-56 évesek közül 82 százalék internetezik, az 57 évnél idősebbeknek már csak az 58,2 százaléka, míg a 76 évnél idősebbeknek mindössze 6,3 százaléka használja a világhálót.

A felhasználók körében a híroldalak, magazinok a legtöbbet látogatott tematikus tartalmak, előbbiek 5.22, utóbbiak 5.35 millió egyedi felhasználót tudhattak magukénak a második negyedévben. A közhasznú, és linkgyűjtő oldalak látogatottsága 4.5 millió felett volt, csak úgy, mint a közösségi médiák látogatottsága. Az e-kereskedelem, webshopok 3.78 millió látogatót vonzottak be, illetve 2,2 millióan felnőtt-tartalmakat is kerestek az interneten.

Leggyakoribb a mobileszközön, telefonon vagy tableten internezetés, itt a magyar felhasználók létszáma a második negyedévben meghaladta az 5.22 milliót. Otthoni számítógépről 4.53 millióan böngésztek, munkahelyről mindössze csak 1.9 millióan interneteztek.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A vizsgált három hónapban az otthoni és a munkahelyi böngészés között nagy különbségek mutatkoznak a magazin, szórakozás, a közösségi média, az e-kereskedelem és a felnőtt-tartalmak esetében.

Az adatokból azt is láthatjuk, hogy a közösségi média használata egyre nagyobb szerepet játszik a lakosság életében, erre tekintettel egyetlen társadalmi szereplő sem engedheti meg magának, hogy ne legyen jelen a platformokon, amelyek újabb felületet biztosítanak tartalmaiknak, üzeneteiknek.

Címkék:
internet, felmérés, lakosság, médiafogyasztás, negyedé,