A türelem rózsát terem: ennyit várhat egy magyar beteg, míg telefonon konzultálhat

Népszava2020. július 14. 10:01

Több intézményvezető elismerte, hogy a hazai egészségügyet technikailag is felkészületlenül érte a járvány alatt bevezetett telefonos konzultáció - írja a Népszava.

Több intézményvezető elismerte a lapnak, hogy a hazai egészségügyet technikailag is felkészületlenül érte a járvány alatt bevezetett telefonos konzultáció. Hiába van több vonala is az intézményeknek, a szisztéma olyan, hogyha a központos az egyiken a beszél, akkor a többi hívónak a rendszer nem foglaltat jelez, hanem csöng a végtelenségig, mintha senki sem ülne a vonal másik végén.

De van olyan intézmény is, ahol azért nem veszik fel a telefont, mert egyszerűen nincs annyi ember, aki fogadni tudná a hívásokat. Itt megmérték, hogy a betegek átlagosan fél-másfél perc után elunják a várakozást, és leteszik a telefont.

Úgy becsülik, ha kitartana a türelmük nyolc percig, akkor sikeres lenne a hívásuk.

Más rendelőkben arra panaszkodnak, hogy egész nap cseng a telefon, és hiába kapdossák fel azt mindannyiszor, nem győzik. 

Címkék:
biztosítás, pénzcentrum.hu,