Egymillió bejelentésre számítanak: ezek a leggyakoribb káresetek nyáron

Pénzcentrum2018. augusztus 8. 13:04

Már eddig is több tízezer kárbejelentés érkezett az egyik legnagyobb magyarbiztosítótársasághoz, és a nyári hónapokban további jelentős mértékű növekedésére lehet számítani. Ma már ugyanannyian használják az online csatornákat, mint a call centert, de továbbra is a tanácsadón vagy alkuszon keresztül történő bejelentés a legnépszerűbb - derül ki az elemzésekből.

Az idei év első hat hónapjában a vezetékes vízkár, a vihar és az üvegtörés okozta károk rendezésére érkezett a legtöbb lakossági bejelentés a Generali Biztosítóhoz, összesen közel 80 000 esetben. Az eddigi évek tapasztalataiból kiindulva nyáron jellemzően az időjárással összefüggő károk ugrásszerű növekedésére kell számítani.

A MABISZ adatai alapján a biztosítókhoz 2010-2016 között közel egymillió kárbejelentés érkezett ebben az időszakban,

míg a Generali idén csak június első felében eddig több mint 6000 lakossági vagyont érintő, vállalati és mezőgazdasági kár-esetet regisztrált, mintegy 1 milliárd forint értékben. Ezek jelentős részét, több mint 80 százalékát a villámlás, a vihar és a jégverés okozta károk rendezésére irányuló bejelentések tették ki, de gyakoriak a felhőszakadásból fakadó kárigények és a tetőbeázás is.

Ebben az időszakban különösen nagy az igény a gyors, kényelmes, egyszerű és ügy-fél-barát kárbejelentési, kárrendezési folyamatok iránt.
A vagyonbiztosítási kárbejelentések tekintetében továbbra is a tanácsadón vagy alkuszon keresztül történő bejelentés a legnépszerűbb, ez a forma az összes eset 33 százalékát teszi ki, ám a lakossági ügyfelek egyre nagyobb mértékben használják az online lehetősége-ket, már az összes bejelentés 18 százaléka ezeken a csatornákon történik, utolérve ezzel a call centeres lehetőséget.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

“Széles körű digitális, online kárbejelentési szolgáltatásainkkal hatékonyan tudjuk kezelni a megnövekedett nyári kárigényeket és a fogyasztói szokások változására is választ adunk. A hagyományos kárbejelentési folyamatok azonban továbbra is kedveltek, így a digitális, online lehetőségek bővítése mellett a már jól ismert csatornákon is folyamatosan biztosítjuk a gyors, egyszerű és pontos kárrendezés lehetőségét" - fogalmazott Szikszai József, a Generali Biztosító kárrendezési igazgatója.

Címkék:
biztosítás, nyár, viharkár, kárbejelentés,