Nem gyenge: félmillió biztosítás a karosszékből

Pénzcentrum2009. június 10. 09:52

Az Internet egyre több termék és szolgáltatás eladásának válik legfontosabb színterévé. Az online biztosítás Magyarországon mind az üzletkötések száma, mind az elköltött összeg tekintetében a harmadik legnépszerűbb termékkör volt tavaly a világhálón: a 2008-as évben már több mint félmillió biztosítási szerződés jött létre ezen a csatornán keresztül. A siker okait elemzi az AEGONdirekt.hu alábbi rövid összefoglalója.

A direktbiztosítási szolgáltatók (az Interneten jelenlévő biztosítók, illetve biztosításközvetítők) szerepe rohamosan nő a biztosítási piacon: míg 2006-ban a 150 ezret sem érte el az online megkötött biztosítások száma, tavaly ez a szám már meghaladta az 520 ezret is. Főként az utasbiztosításoknak köszönhetően az online biztosítás ma már nem csak a kötelező gépjárműbiztosításról szól.


Az idei évben az interneten megkötött biztosítások számának további jelentős növekedésére számít Marosvölgyi Péter, az AEGONdirekt.hu szakmai igazgatója. Szerinte a direktbiztosítási szolgáltatók jó áron kínálnak egyszerűen megköthető, közérthető szabályok alapján működő biztosításokat, ezért 2009-ben már várhatóan több mint 700 ezer biztosítást kötnek ezen a csatornán, amivel az online biztosításkötés részesedése a biztosítási piacon tovább nő, mintegy 20 milliárd forint értékű állományt érve el.

Húsz perc alatt a Google-tól a visszaigazolt szerződésig

A direktbiztosítási szolgáltatók sikerének okairól már sokszor esett szó: egyszerűek, gyorsak és a különböző online kedvezmények miatt sokszor olcsóbbak is.

A biztosítást kötő ügyfelek egy jelentős része a Google keresője segítségével találja meg azt a weboldalt, ahol később szerződést is köt. A "kötelező biztosítás" keresőszóra ma már több mint 1 millió, az "utasbiztosítás", illetve "casco" szavakra félmillió, míg a "lakásbiztosítás" szóra 50 ezer weboldal-találatot kap. A felhasználók többsége az első néhány találatban szereplő szolgáltató egyikének oldalán folytatja a biztosítás megkötését - így a jó találati helyek megszerzésére a szolgáltatók egyre kifinomultabb eszközökkel versengenek.

Az internetes biztosításkötés során a kalkulátor programok érthetően megkérdezik a felhasználótól a legfontosabb adatokat, amelyekből kiszámolják a pontos díjat. Több választást kínálva, az ügyfél még el is döntheti, melyik biztosítást kívánja megkötni. Ez a folyamat általában 10-15 perc alatt végrehajtható.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Adatbiztonság

Biztosításkötéskor számos személyes adatot kell megadnunk. Ha biztosra akarjuk venni, hogy valóban a szolgáltató oldalán tartózkodunk és ez védett csatorna-e, ellenőrizzük, hogy megfelelő-e az adott oldal titkosítása (SSL). Ilyenkor a böngésző- vagy állapotsorban egy lezárt lakat ikonját találjuk, erre kattintva az adott titkosítás tanúsítványát is ellenőrizhetjük.

Mikor mi a sláger?

Az online biztosítások többségére jellemző a szezonalitás, ezekben az időszakokban az adott termékeket a biztosítók sokszor időszakos kedvezményekkel, akciókkal értékesítik. A kötelező biztosítás szezonja jelenleg egyértelműen a novemberi átkötési időszak. Bár az újonnan elfogadott törvény hatására egyre többen fognak majd évközben kötelezőt váltani, a következő négy-öt évben továbbra is ebben a hónapban kötik majd a legtöbben ezt a biztosítást.

Az utasbiztosítások szezonja egyértelműen a nyár: leginkább júliusban és augusztusban nő meg az érdeklődés e termékkör iránt, bár az október-novemberi hosszú hétvégékhez kapcsolódó utazások és a februári síszezon is egy-egy kisebb csúcsot produkál. A casco-kötések már jóval egyenletesebben oszlanak meg az év során, két kisebb kiugrás a kötelező kampány időszakában (a gépjármű-biztosítások együttkötése miatt), illetve a nyár második felében (a külföldre induló autósok miatt) figyelhető meg. A lakásbiztosítások esetén az eloszlás még egyenletesebb: itt leginkább napi szintű kiugrásokkal találkozunk - jellemzően nagyobb, előre jelzett viharokat megelőzően.

Címkék: