Neked is ilyen motor van az autódban? Őrült drága javítás várhat rád, ha erre nem figyelsz

Pénzcentrum2023. december 16. 16:33

Tucatnyi PureTech motorral szerelt autó tulajdonosa járhatott rosszul, miután járművük vezérműszíjának élettartama korántsem bírt annyit, mint ami eredetileg elő lenne írva.

Mónika és családja 2020 áprilisában, a nagycsaládosoknak szánt állami támogatással vásárolták meg, hétszemélyes Opel Combo Life-jukat, melybena egy PureTech motor található. 2023 novemberében, aztán meghibásodott az autó, mindössze 56 ezer kilométer után robbant le. Mint kiderült az ilyen motorokban „az olajban futó vezérműszíj élettartama sokkal rövidebb a vártnál, és amikor tönkremegy, a belőle leváló gumitörmelék súlyos károkat okozhat a motorban. Ez a hiba akár a hivatalosan 100 ezer kilométerenként, vagy 6 év után esedékes szíjcsere-intervallumon belül is előfordulhat, ezért a PureTech motorral szerelt autók fokozott odafigyelést igényelnek - figyelmeztet cikkében a Telex.

A Mónikáék autóját átnéző, motorjavítással foglalkozó szerelő az interneten számos alkalommal és módon bemutatott tüneteket látva arra következtetett, hogy hiába kevés a kilométer a kocsiban, a javítás komolyabb megbontást igényel. Végül az olajteknőben felfedezte a vezérműszíjról levált törmeléket. Ekkor derült ki az is, hogy a szíj menet közben elszakadt, ezért robbant le az autó.

Az autószerelő szerint olyan állapotban került ki a vezérműszíj az Opel motorjából, mintha több százezer kilométer lenne az autóban, de elfelejtették volna idejében kicserélni a szíjat. Röviden annyi történt, hogy Mónikáék autója menet közben nem kapott megfelelő kenést, ezért a PureTech motor kritikus részei súlyosan károsodtak, az egyik dugattyút is cserélni kell, ami önmagában 260 ezer forint körüli összegbe kerül.

Egy másik szakembr, Sós Tamás, aki a hódmezővásárhelyi Albert gépműhely vezetője, a Telexnek elmondta: már több PureTechet is kellett javítaniuk, melyek általában kevesebb mint 100 ezer kilométer után mentek tönkre.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A problémával az érintett család nincs egyedül, a lap ugyan megemlít egy másik példát is. Ferenc, egy 2018-as évjáratú Citroën C3 gazdájaként szembesült a problémával. A férfi 40 ezer kilométernél vette át az autót, azóta pedig tízezer kilométerenként olajat és szűrőket cseréltetett benne, és mindössze 73 ezernél járt a számláló, amikor a már megismert hiba bekövetkezett.

Összességében a Mónikáék Opeljét megjavító szerelő szerint a problémát csak úgy lehetne elkerülni, hogy évente vezérműszíjcserét végeznek az érintett autókban, ezzel elkerülhetővé válna, hogy a leváló gumitörmelék lassan kinyírja a motort. Ám még ez sem feltétlenül garantálná a sikert.

Címkék:
közlekedés, autó, motor, hiba, kár, javítás, opel,