Pénzcentrum • 2020. május 4. 15:16
Brutális pofont kapott a magyar autópiac a koronavírustól: gyakorlatilag feleannyi személygépkocsi állt forgalomba idén áprilisban Magyarországon, mint egy évvel korábban. A nagy márkák mind-mind visszaestek, a legnagyobbat a Honda és a Suzuki zuhant a járvány miatti lassulás első teljes hónapjában - és még hol van a vége... A Pénzcentrum gyorselemzése a Datahouse friss adatai alapján.
Teljesen kicsinálta a koronavírus a magyar autópiacot, áprilisban konkrétan feleannyi gépkocsi állt forgalomba, mint 2019. negyedik hónapjában. Mialatt a tavalyi rekordévben áprilisban 12 421 autó állt forgalomba hazánkban, a Datahouse megküldte a Pénzcentrumnak a friss adatait, amelyek szerint ez idén áprilisban csak 6170 darab volt. Az alábbi csárton talán még drámaibban látszik a visszaesés, főképpen, hogy már márciusban is 14 százalékkal kevesebb autót állítottak forgalomba Magyarországon, mint egy évvel korábban.
Furcsa, de ebben a nehéz helyzetben is akad olyan márka, amely ha nem is túl sokat, de javítani tudott a tavaly áprilisi számain: a Toyota amellett, hogy 759 forgalomba állt gépkocsival megnyerte 2020. áprilisát, még 5,86 százalékkal túl is szárnyalta a tavaly ilyenkori mutatóját. A második legkelendőbb márka a múlt hónapban a Dacia volt, a harmadik pedig a Skoda. Az alábbi csárton látható, hogy szinte minden márka forgalomba helyezései csökkentek az előző évekhez képest.
A TOP 25 márka közül egyértelműen a Suzuki és a Honda bukta a legnagyobbat tavaly ilyenkorhoz képest: most áprilisban 80,79 százalékkal kevesebb Honda, és 78,9 százalékkal kevesebb Suzuki állt forgalomba, mint 2019. azonos hónapjában, de 70 százalék körüli csökkenést mutat az Opel és a Nissan is a vírus okozta válsághelyzet első teljes hónapjában. Összességében a legtöbb népszerű márkánál csökkentek a forgalomba helyezések, van, akinél 50-60 százalékkal is, de a "szerencsésebbek" legtöbbjénél is 27-47 százalék közötti a deficit.
Év végéig kedvezményes THM-el vehetsz fel autóhitelt: nézz szét az ajánlatok között!
A Toyota mellett javított még a forgalomba helyezéseinek számán, vagy nem zuhant be teljesen a Dacia (-2,19%), a Citroen (+2,56%), illetve a Jeep (-3,33%). Ezek mellett még a Lexus forgalomba helyezései nem csökkentek annyira drámaian, "csak" valamivel több, mint 11 százalékkal.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A modellek között még mindig a Dacia Lodgy vezeti az éves eladási listát, ebben vélhetően az játszik közre, hogy most kezdenek kipörögni a nagycsaládos autóvásárlási szerződések - ugye, a Lodgy az egyik legolcsóbb hétszemélyes a piacon, a 2,5 milliós állami kedvezménnyel akár féláron is meg lehet venni. Második helyen a Skoda Octavia áll 1553 forgalomba helyezett darabbal, a harmadik pedig a Toyota Corolla 1445-tel. A tavaly mindent vivő Suzuki Vitara most csak az ötödik legnépszerűbb autó a listán 1179 forgalomba állított modellel, a tavalyi ezüstérmes SX4 S-Cross pedig a tizedik helyen áll, eddig 908-at helyeztek forgalomba.