Pénzcentrum • 2019. szeptember 26. 05:55
Az új EU-s szén-dioxid rendelet keményen átalakítja majd az egész autópiacot: lényegesen megdrágulnak a kocsik, főképpen a legolcsóbb modelleket érintheti a drasztikus lépés. Várkonyi Gábor autópiaci szakértő a Pénzcentrumnak arról beszélt: januártól teljesen eltűnhetnek a 4-5 milliós, filléres népautók a knálatból.
- jelentette ki a Pénzcentrum megkeresésére Várkonyi Gábor. Az autópiaci szakértő szerint a többség használt nagycsaládos autó helyett vásárolt most újat.
Bár a hétszemélyes kategória mára inkább a SUV-ok irányába hajlott el, a mostani támogatás keretein belül a legtöbb autó, amiből viszonylag kedvező áron, sokat vásároltak, azok a családi használatra alkalmas, dobozos kivitelű autók.
- húzta alá Várkonyi Gábor.
Nem erre készültek az importőrök
A Pénzcentrum is megírta, hogy több ezer család élne a lehetőséggel, és ennek megfelelően fennakadások is vannak a gyártóknál. Az autópiaci szakértő már visszadobott megrendelésről is értesült:
A kedvezményezettek köre igen tág, de még így is akadnak olyanok, akik nem vehetik igénybe a 2,5 milliós könnyítést. Ennek kapcsán megkérdeztük a szakértőt, hogy nekik milyen lehetőségeik vannak.
- jelentette ki Várkonyi Gábor, majd pedig ismertette: a azok az autók, amiket a mostani program miatt cserélnek le a nagycsaládosok, vélhetően a használtpiacon kötnek ki, ez pedig elég nagy túlkínálatot eredményezhet. Így vélhetően valamelyest lejjebb fognak menni az árak is.
Ne szalaszd el a lehetőséget! Autóhitelt kalkulátorunkban megtalálhatod a legjobb finanszírozást!
De nem kell borzasztó olcsóságra számítani - ennek ellendolgozik a forint és az euró árfolyama is, ami nagyban befolyásolja a hazai piaci folyamatokat. Ugyanakkor, ha egyszerre sok autó jelenik meg a piacon, annak mindenképpen árleszállító hatása van, már csak ennek mértéke a kérdés.
Az EU-s szabály is bekavar
Bonyolít még a helyzeten, hogy a mostani magyarországi roham éppen keresztezi a nagy európai átalakulást is: a jövőre életbe lépő EU-s szén-dioxid kibocsátási szabályozás miatt nem feltétlen örülnek a gyártók, ha ilyen nagy autókat tömegével adnak el. Hiszen ezek után kell fizetni a büntetéseket is, mivel a 7 személyes autók nem tudják teljesíteni a legfeljebb 95 gramm per kilométeres, kötelezően előírt értéket.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A szakember kijelentette: a jövő évtől kezdve így új korszak indul az európai autópiacon. A kínálatot a büntetések elkerülése fogja alakítani, és nem a vásárlói igények. Gyakorlatilag minden autómárka többszörösen felül fogja vizsgálni a palettát, és bizonyos modelleket nem fog, vagy nem olyan mennyiségben fog kínálni a piacon, mint a szabályozás életbe lépése előtt.
Megtorpan a piac, elöregszenek az autóink
Rendre jelennek meg statisztikák a hazai gépjárműpark átlagéletkoráról is, a hozzáértők 14 és 17 év közé teszik a magyar autók átlagéletkorát, és ez javulni biztosan nem fog Várkonyi Gábor szerint:
Aki új autót akarna venni az elkövetkező 1-2 évben, annak nincs sok ideje hezitálni: a szakember szerint csak
A kicsi, olcsó, egyszerű modellek el fognak tűnni a kínálatból, így pedig pont, hogy az árérzékenyebb vásárlócsoportot érinthetnek fájdalmasan az EU-s szabályok - hiszen a fenti modellekbe nagyon drága lenne beszerelni a kvóta betartásához szükséges technológiát.
- vélte a szakember.