Orbán: azért kell fizetni, hogy kevesebbet fizessünk

Pénzcentrum2014. december 12. 07:55

A megyei matricák, illetve a Budapest körüli autópályákra, utakra bevezetendő díjfizetési rendszer lényege az, hogy a magyarokat megvédjük, de közben a bevételeket növeljük - hangoztatta többször a ma reggeli rendkívüli rádióinterjúban Orbán Viktor. A kormányfő ezt úgy értette, hogy aki csak egy-két megyét érintő körben utazik, ők kevesebbet fizetnek, így ez egy jó hír, miközben azok (a külföldiek), akik csak átutaznak az országon, ők többet fognak fizetni és mindez így együtt többletbevételt fog eredményezni a büdzsének.

Szavai szerint egyelőre csak bevételi becslésekre hagyatkozhat a kormány, mert nem tudhatjuk, hogy pontosan hogyan alakulnak át emiatt az utazási szokások az agglomerációban. A műsorvezető azon felvetéseire, hogy a térségi polgármesterek is csak a napokban értesültek a tervről és kritikáikat rögtön meg is fogalmazták, úgy reagált, hogy ez egy évek óta zajló vita, másrészt konzultálni fognak még például Bús Balázs III. kerületi polgármesterrel, mert a Megyeri híd részben valóban a város része, így a díjfizetés kiterjesztési problémáját itt egy átminősítéssel is meg lehet oldani. Az egész kérdést azzal az üzenettel igyekezett "lezárni" a kormányfő, hogy "a magyarokat megvédjük", de a bevételeket növveljük az országon átutazók többlet befizetése miatt.

KATTINTS! Harctérré válhat Budapest és környéke

Az M0-s és az autópályák fővárosi bevezető szakaszainak fizetőssé tételének esetleges kiskereskedelmi hatásairól ITT írtunk.

Már lázadnak az agglomerációs települések

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Wittinghoff Tamás, Budaörs város polgármestere elsők között követelte közleményben, hogy "az agglomerációs településeken élők érdekében a kormány azonnal fejezze be még a gondolkodást is az autópályák bevezető szakaszainak és az M0-ás autóútnak a fizetőssé tételéről, amely egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan."

A fizetős utak ingatlanpiaci hatásairól ITT olvashatsz.

Orbán Viktor magyarázata a Budapest körüli autópályákra, utakra bevezetendő díjfizetési rendszer lényegéről egyrészt érthető, hiszen aki élelmes, az kötöttségek mellett ugyan, de valóban spórolhat a megyei úthasználati jogosultsággal. A miniszterelnök ugyanakkor megfeledkezik azokról a budapesti családokról, akiknél van egy második (esetleg harmadik) autó is, jellemzően a helyközi közlekedésre, ingázásra, nagybevásárlásra. Náluk az úthasználatért fizetendő díj mindenképp többletként fog jelentkezni; legalábbis ha nem akarnak "szívni a dugóban".

 

Címkék:
utazás, autó, Budapest, autópálya, autópályamatrica,