A piac sokféle felhasználót vonz: aggódó szülőktől kezdve olyan szakmák képviselőiig, akik strapabíró készülékekre van szükségük.
Kezdődhet a titánok harca a boltokban: egymásnak feszültek a márkák, sok régi kedvenc áll vesztésre
Az Unilever és más FMCG vállalatok a sajátmárkás termékek térnyerésével szembesülnek, amelyek az adatok szerint a fogyasztói preferenciák változása és az inflációs nyomás miatt egyre népszerűbbek - írta a Grocery Gazette. A versenyképességük megőrzése érdekében ezeknek a cégeknek innovatív stratégiákat kell alkalmazniuk, mint például árképzési és promóciós taktikák finomítása, valamint a minőség és az innováció előtérbe helyezése, hogy megkülönböztessék magukat a piacon és visszaszerezzék piaci részesedésüket a kereskedelmi márkáktól.
Az Unilever és más gyorsan forgó fogyasztási cikkekkel (FMCG) foglalkozó vállalatok számára a piaci részesedés visszaszerzése kulcsfontosságú kihívást jelent, különösen az európai piacon, ahol a sajátmárkás termékek egyre nagyobb teret hódítanak. Az Unilever fagylaltüzletágának példája, amely magában foglalja a Magnum és Cornetto márkákat, 6%-os mennyiségi csökkenést szenvedett el - írták..
A PepsiCo és a Nestlé esete is azt mutatják, hogy még a nagy márkák sem immunisak ezekre a trendekre. A Grocery Gazette által megkérdezett iparági szakértők szerint az FMCG-vállalatoknak innovatívnak kell lenniük és versenyképesebb árakra van szükség. A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása. Jane Ostler, a Kantar globális gondolatvezetésért felelős ügyvezető alelnöke szerint ez egy növekvő probléma, mivel az élelmiszerekre fordított kiadások több mint felét már most is ezek teszik ki.
Az FMCG-vállalatoknak tehát alapvető kérdéseket kell feltenniük maguknak: eléggé különböznek-e termékeik más termékektől? Képesek-e olyan árat kérni, amely elfogadható árrést eredményez? Innovatívak-e? Csak lépést tartanak azokkal, vagy megelőzik a fogyasztói igényeket? Kiemelték: az árképzés fontos eleme ennek a versenynek.
Az Unilever bejelentése szerint "kiélezett árképzési és promóciós stratégiát" fog alkalmazni, elsősorban az Egyesült Államokban, annak érdekében, hogy helyreállítsa versenyképességét. Más vállalatok is hasonló lépéseket tesznek. A Mentos például többféle árkategóriát és csomagolást vezetett annak érdekében, hogy minden vevőt megszólíthasson.
Az innováción túlmenően az FMCG-vállalatoknak hangsúlyozniuk kell exkluzivitásukat és minőségüket. A Magnum új termékinnovációi jó példák arra, hogyan lehet sikeresen megszólítani a fogyasztókat új ízpárosításokkal és limitált kiadású termékekkel - írták.
Végül de nem utolsósorban, az FMCG-márkák számára létfontosságú lehet egy erős márkaidentitás kialakítása és fenntartása. Ez segíthet abban, hogy megkülönböztessék magukat a saját márkás termékektől és indokolhassák a prémium áraikat. Az olyan sikeres vállalatok mint például a Coca Cola - amely 6%-os növekedést ért el - jól mutatják e stratégia fontosságát.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Kutatás: a kereskedelmi márkás termékek megítélése Magyarországon
A saját- avagy kereskedelmi márkák térhódítása kéz a kézben jár természetesen a fogyasztók árérzékenységével, amelyet egy-egy gazdasági válság, és a nyomában kialakuló egzisztenciális problémák csak még inkább tetéznek. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy mindezek ellenére milyen is ezen olcsóbb, helyettesítő termékek megítélése a fogyasztók körében. A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről.
Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. A kutatás név nélküli és önkéntes, semmilyen visszakeresési lehetőséget nem tartalmaz, mindösszesen néhány percet vesz igénybe. A kutatás eredményeit a Pénzcentrum online felületén fogjuk közzétenni. Köszönjük, hogy részt veszel a kutatásban!
Egy hazai gyógypedagógus-zeneterapeuta összerakott egy többszörösen díjazott zenei társasjátékot.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
- Figyelem, másodfokú riasztást adott ki a meteorológia
- A honvédelem napja alkalmából köszöntötte a magyar katonákat Sulyok Tamás
- Még mindig nem biztos Rafael Nadal indulása a francia teniszbajnokságon
- Döbbenetes videó egy óriási robbanás sorozatról
- Gyászol a lengyel filmszakma
- Ő lesz Szoboszlai Dominikék új főnöke – Slot és a magyar kapcsolatok