11 °C Budapest

Vírus ide vagy oda: ha black friday, akkor rohanunk vásárolni

2020. november 17. 15:05

Maximum idén nem személyesen, hanem online. A válaszadók fele többet vásárol az akciós szezonban, de egyharmaduk az utolsó pillanatig vár az akciókra.

A pandémia ellenére sem mondunk le a karácsony előtti vásárlásról, pusztán a hangsúly áttevődik az online piacterekre. A Kaspersky új kutatásából az derül ki, hogy ötből három válaszadó (60%) azt mondta, hogy az ünnepi vásárlás legnagyobb részét online tervezi lebonyolítani. Ötödük (20%-uk) egyenesen azt nyilatkozta, hogy az idén minden ünnepi bevásárlásukat online intézik, annak ellenére, hogy általában nem ez a szokásuk.

Az adatokon az is látszik, hogy a többség a válság ellenére sem vásárol kevesebbet. A fogyasztóknak mindössze egynegyede (26%-a) tervezi legalább a harmadával csökkenteni a karácsonyi vásárlásra szánt kiadásait a koronavírus-járvány következtében fellépő pénzszűke miatt. Ez a szám azonban a 25-34 év közöttiek körében már 30% - ez az a korosztály ugyanis, amelyet a legszélesebb körben érintett a koronavírushoz köthető állásvesztés.

Az online akciókra vadászó fogyasztók számának növekedésével párhuzamosan azonban a nagy megtakarítások elérése érdekében vállalt kockázat mértéke is egyre nő. A válaszadók mindössze 16%-a nem hajlandó megadni a személyes adatait az online kedvezményekért cserébe, annak ellenére, hogy csaló weboldalak vagy átverések áldozataivá válhatnak. A "fekete péntek" akciók időszaka ismét ráirányítja a figyelmet, mennyire fontos a netes biztonság, azaz, hogy csak megbízható felületről vásároljunk és mindig ellenőrizzük, kinek adunk meg bankkártya-adatokat.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 18. csütörtök
Andrea, Ilma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm