13 °C Budapest

Újfajta kuponok hódítanak a magyar vásárlók körében

2013. április 25. 17:04

Az elmúlt évek egyik fontos tapasztalata, hogy jelentősen megnőtt a vásárlók spórolási hajlandósága, ez pedig azt is jelenti, hogy a különféle hűségkártyák, törzsvásárlói rendszerek is egyre nagyobb szerephez jutnak Magyarországon. A szolgáltatók már merőben új típusú kuponokat is kínálnak.

A korábbi évekhez képest intenzívebben keresik a fogyasztók azokat a lehetőségeket, amelyek vásárlásaik során megtakarításra, spórolásra, pénzvisszatérítésre adnak lehetőséget. Ez a fogyasztói elvárás generálja a különféle törzsvásárlói rendszerek, pontgyűjtő-és hűségkártyák iránti igény növekedését is - mondta el csütörtökön a siófoki Kereskedelmi Konferencián Hovanyecz Norbert, a 2,4 millió ügyféllel rendelkező pontgyűjtő rendszer, a SuperShop ügyvezetője.

A szakember szerint egyre gyakrabban találkozhatunk majd olyan újfajta megoldásokkal, amelyek a vásárlók és az üzletek kapcsolatát erősítik, erre kiválóan alkalmasak a különféle kedvezményeket jelentő kuponok - a SuperShop jelenleg több ilyen megoldást is üzemeltet. Ezek közül kiemelkedik az úgynevezett terminal slip kupon: a hűségprogramban részt vevő vásárló a pénztárnál nem csak a vásárlási tételeket tartalmazó blokkot kapja meg, hanem kap egy második "slipet" azaz cetlit (blokkot) is, amely azt igazolja, hogy használta hűségkártyáját. Ezen a második blokkon kapnak helyet azok a kuponos ajánlatok, amelyeket speciálisan a vásárló számára generált a rendszer (tehát például egy nyugdíjasnak nem ajánlanak akciós energiaitalt).

A speciális kuponok előállítása 10 fillérbe kerül, de hatékonyságukat jól mutatja, hogy az így kínált akciós termékekből 500-600-szor több fogy a felhasználási időszakban, tehát a vevők kiemelkedően magas számban használják őket - mondta el a SuperShop ügyvezetője.

Érintés nélkül és/vagy a telefonnal

Fontos trend, hogy egyre inkább összeolvadnak a fizetési és a pontgyűjtő kártyák, és az is, hogy a pontgyűjtés már a gyors és egyszerű érintésmentes technológiával, valamint a telefonokba integrált NFC-vel (Near Field Communication - rádiófrekvenciás adatátvitel) párosul.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A fejlestések irányát jól mutatja, hogy hamarosan 140 benzinkúton találkozhatunk majd olyan kávéautomatákkal, amelyek nem csak készpénzzel működnek, hanem SuperShop kártyáink pontjaival is - ezt pedig úgy is felhasználhatjuk, ha kártyánkat hozzáérintjük a készülékhez (PayPass) vagy ha telefonunkkal teszünk ugyanígy (NFC). Kávéautomata: bankkártya, nfc, paypass - supershop pontokkal lehet kávéért fizetni.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem