Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) - lakossági bejelentés alapján végzett helyszíni vizsgálatot követően - elrendelte a 2019.11.25. minőség-megőrzési idejű San Benedetto Oligominerale Naturale megnevezésű, 1,0 literes PET palackos kiszerelésű ásványvíz forgalomból történő kivonását. A hatóság döntését elsősorban a termék kénhidrogénre emlékeztető mellékszaga indokolja, amely miatt az ital fogyasztásra alkalmatlannak minősül. A Nébih kötelezte az ásványvíz magyarországi forgalmazóját, a VízSztár Kft.-t, hogy 2018. július 25-ig valamennyi üzleti partnerétől hívja vissza a fenti paraméterekkel rendelkező italokat.
Egy vásárló által jelzett minőségi kifogás, továbbá élelmiszer eredetű megbetegedés gyanúja miatt végzett helyszíni vizsgálatot és hatósági mintavételt a Nébih július 5-én a San Benedetto ásványvíz hazai forgalmazójánál. A panasz szerint az ásványvíz kénhidrogénre emlékeztető, kellemetlen mellékszaga miatt fogyasztásra alkalmatlan. Az észrevételt a Nébih laboratóriumi vizsgálatai is alátámasztották. A hivatal szakemberei a helyszíni szemle során azt is megállapították, hogy a fenti azonosítókkal rendelkező termék kizárólag olasz nyelvű jelölőcímkével rendelkezik. A magyar nyelvű jelöléssel el nem látott élelmiszerek nem felelnek meg a hatályos jogszabályi előírásoknak, és a vásárlók egyértelmű, közérthető tájékoztatásának hiányában nem hozhatók biztonsággal forgalomba Magyarországon - írja közleményében a Nébih.
A hatósági intézkedés kizárólag a 2019.11.25. minőség-megőrzési idejű San Benedetto Oligominerale Naturale megnevezésű, 1,0 literes PET palackos kiszerelésű ásványvizet érinti. A Nébih felhívja a lakosság figyelmét, hogy amennyiben vásároltak ebből a termékből, semmilyen körülmények közt ne fogyasszák el!
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Kis-Benedek József az Arénában: a moszkvai merényletet nem csak az Iszlám Állam szervezte
- Kiemelt miniszteri feladatot kapott Kotán Attila
- Több kilométeres dugó alakult ki az M3-as autópályán
- Durván elszállhat a párizsi olimpia költségvetése
- Feljelentették a kormánypárti képviselők Budapest I. kerületének polgármesterét
- Lengyelország és Ukrajna közös fegyvergyártásra készül