Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
A magyar fogyasztóvédelem a vizsgált 27 webáruház mindegyikénél feltárt kisebb-nagyobb jogsértést, a tájékoztatási hiányosságoktól a megtévesztő állításokig, írja közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium. A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok miatt minden ellenőrzött céggel szemben hatósági eljárás is indult. A tisztességtelen eszközökkel élő kereskedők új módszereket alkalmaznak, amelyek megnehezítik a leleplezésüket
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fogyasztóvédelmi szakterülete a legtöbb ellenőrzést végzők között volt abban az európai uniós szintű ellenőrzéssorozatban, amelynek eredményeként az online oldalak üzemeltetői több millió, a koronavírus-járvánnyal összefüggő félrevezető hirdetést és termékreklámot távolítottak el vagy tiltottak le honlapjaikról.
Az akció keretében a tárca IT Laboratóriuma a koronavírussal kapcsolatos online termékértékesítést vizsgálta. A résztvevő társhatóságokhoz hasonlóan az ITM is számos kétes ajánlatra és hirdetésre bukkant olyan, a járvánnyal összefüggésben piacra dobott termékeknél, amelyeket az érintett weboldalak megtévesztő módon kínáltak. Sok esetben találkoztak indokolatlanul magas árakkal és megalapozatlan állításokkal is, amelyek szerint a hirdetett árucikk képes megelőzni vagy hatástalanítani a koronavírus-fertőzést.
Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár elmondta, a koronavírus-járvánnyal összefüggésben megindított ellenőrzés során február óta közel 700 hazai webáruház gyakorlatát vizsgálta a magyar fogyasztóvédelem, számos esetben próbavásárlásokkal. Így már az összehangolt uniós akció előtt is jelentős tapasztalattal rendelkeztünk, célzottan tudtunk nyomába eredni a megtévesztő és agresszív kereskedelmi gyakorlatot folytató cégeknek. Az online jogsértések miatt fogyasztóvédelmi és piacfelügyeleti eljárások is indultak, ezek során eddig mintegy 4,5 millió forint bírságot szabtak ki.
Az uniós akcióban résztvevő 27 ország összesen 268 webáruházat ellenőrzött, ezek közül 206 esetben vált szükségessé további hatósági intézkedések megtétele. A magyar fogyasztóvédelem a vizsgált 27 webáruház mindegyikénél feltárt kisebb-nagyobb jogsértést, a tájékoztatási hiányosságoktól a megtévesztő állításokig. A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok miatt minden ellenőrzött céggel szemben hatósági eljárás is indult.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az összehangolt online ellenőrzésből kiderült, hogy a tisztességtelen eszközökkel élő kereskedők új módszereket alkalmaznak, amelyek megnehezítik a leleplezésüket. A hazai tapasztalatok is alátámasztják, hogy a trükközők újabban például csak burkoltan állítják, képek vagy ábrák segítségével sugallják, hogy termékeik gyógyhatással rendelkeznek. Az ún. sweep vizsgálat összességében azt mutatta, hogy a folyamatos nemzetközi információcsere a visszaélések kiszűrésének rendkívül eredményes eszköze. Az ITM a jövőben is állandó hatósági jelenléttel, folytatódó ellenőrzésekkel cselekszik a piac tisztítása, a magyar fogyasztók biztonsága és a jogkövető vállalkozások védelme érdekében.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Már ki is nevezték Szentkirályi Alexandra utódát - és az utód utódát is
- Napokon belül pénzre számíthat rengeteg háztartás
- Hatházi Róbert: a húsvét minden kor emberének ugyanazt az üzenetet hordozza
- Nagy változás a gyógymedencéknél - részletesen indokolt az NNGYK
- Ha autót vezet, akkor egy életveszélyes jelenség fenyegeti
- Friss kutatás: súlyos veszélyt jelent a használt sütőolaj