Az élelmiszerbolti vásárlás során elkerülendő leggyakoribb illetlenségek közé tartozik a bevásárlókocsik parkolóban hagyása,
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) minden évben ellenőrzi a fogyasztói megtévesztés szempontjából az ünnepi virslikínálatot. A 2020-ban vizsgált húszféle húskészítmény közül mindössze egy nem felelt meg maradéktalanul az előírásoknak.
Az ITM akkreditált laboratóriumában elvégzett vizsgálatok a húskészítmények feltüntetett zsír- és fehérjetartalmának ellenőrzésére irányultak. A szakemberek megnézték azt is, hogy a virsli megnevezés jogszerűen szerepel-e a termékek címkéjén. A Magyar Élelmiszerkönyv a virsli megnevezés használata esetén határértékeket rögzít a termékek minimális fehérje- és maximális zsír-, víz- és sótartalmára. Ennek az előírásnak a mintavételezett húskészítmények mindegyike megfelelt.
A laborban ellenőrizték a termékcímkén feltüntetett összetevők, mennyiségek helytállóságát is. A fehérjetartalom minden vizsgált virsli csomagolásán valósághűen szerepelt. A zsírtartalom azonban egy esetben a megengedett 20 százaléknál jóval magasabb mértékben, 75 százalékkal tért el a jelzett mennyiségtől.
A kifogásolható virsli gyártójával szemben a megtévesztő tájékoztatás miatt fogyasztóvédelmi hatósági eljárás indult. A termék csak akkor forgalmazható, ha a címkén feltüntetett értéket a valós mennyiségnek megfelelőre javítják. A vizsgált virslik adatait összegző táblázat a tudatos vásárlói döntések elősegítése érdekében a fogyasztóvédelmi honlapon érhető el.
A fogyasztóvédelem az ünnepi időszakban is fokozott jelenléttel védi a magyar családokat és a tisztességes vállalkozásokat. A tematikus termékellenőrzések eredményeként a tavalyelőtti háromhoz és tavalyi kettőhöz képest 2020-ban már csak egy virsli akadt fenn a rostán.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza