Úgy látszik, hiába lehet otthon a fotelben ülve online vásárolni a határokon túl áruházakból is, a magyar vásárlók imádják a boltos kalandozást. A gyengébb forint, vagy a drágább benzin nem számít - 2018 első három negyedévében közel 30 százalékkal nőtt az országhatárt átlépők száma. Éves szinten ennek értéke túllépheti a 130 milliárd forintot.
A legfrissebb statisztika szerint 2018 első három negyedévében bő negyedével nőtt a magyarok bevásárlóturizmusa - derül ki a blokkk.com közleményéből. Nem tántorította őket el a forint árfolyamának gyengülése vagy a drágább üzemanyag sem.
A korábbi évekre visszatekintve is nőtt a bevásárlóturizmus, , de 2018 további emelkedést hozott:
Már évek óta Ausztriában költik el a legtöbb pénzt a magyar bevásárlóturisták. A sok kint dolgozó honfitárs mellett nyilván kevesebb a nyelvi nehézség a sógorék boltjaiban. Itt hagyják a magyarok a határokon túli bevásárlásra szánt pénzük közel felét. A másik két dobogós célország, Szlovákia és Szerbia jókora lemaradásban van, a többi szomszédos országban pedig csak néhány milliárdot költenek a magyarok, amikor bevásárlási céllal útnak indulnak:
A bevásárlóturizmusnak mi is haszonélvezői vagyunk - hozzánk is sokan jönnek szomszédos országokból. A külföldi bevásárlóturisták költekezését a következő adatok jelzik:
Természetesen nem csak a bevásárlóturisták költenek a boltokban, akár jönnek, akár mennek, hanem azok is, akik bármilyen más utazási céllal kerekednek fel és lépnek át országhatárokat. A külföldre utazó magyarok, ha már utaznak, akkor nyilván vásárolnak is mellette, mintegy 300 milliárd forintnyi pénzt hagyva a külhoni boltok pénztáraiban. És akik hozzánk jönnek, azok is sokat költenek, aminek értéke 600 milliárd forint környékén jár. A mérleget nézve tehát sokkal jobban járunk a bevásárlóturizmussal.
![]() |
Private Investor Day 2021Mibe fektessünk 2021-ben? Tippek, elemzések, befektetési ötletek profiktól, Neked |