Az online vásárlások során gyakori a túlméretezett csomagolás használata, ami jelentős környezeti terhet jelent.
Legyen szó akár belföldi, akár külföldi vásárlásról, a magyarok egyre szívesebben választják a készpénzmentes fizetési megoldásokat - derült ki egy friss kutatásból, ami feltárta azt is, változást jelent az egyérintéses fizetés a hétköznapokban, és hogy milyen külföldi költéseinket rendezzük leggyakrabban bankkártyánkkal.
Egyre többször kerül elő fizetéseknél készpénz helyett a bankkártya - derült ki (a városi lakosságra reprezentatív) Mastercard megbízásából a Free Association Research által végzett kutatásból. Az átlagos kártyahasználat az elmúlt 5 évben megduplázódott, hiszen míg 2013-ban átlagosan havi 5 alkalommal került elő bankkártyánk fizetéskor, 2018-ban ez az érték megközelítette a 10 alkalmat. A válaszadók fele hetente többször is így fizetett és mindössze 6 százalék nyilatkozott úgy, hogy kártyáját kizárólag készpénzfelvételre használja.
A kártyás vásárlások népszerűségét jelentősen növeli az egyérintéses technológia elterjedése, amit a kutatás eredményei is alátámasztanak. Az érintőkártyákat kétszer olyan gyakran (59%) veszik elő fizetésnél, mint azokat, amelyeknél nem elérhető el ez a technológia (28%). Ráadásul
"A Mastercard kutatása alapján bátran állíthatjuk, hogy a magyarok körében egyre inkább a digitális és innovatív fizetési megoldások a népszerűek. Ennek pedig nagyon egyszerű oka van: senki nem szeret készpénzzel, vagy valutaváltással bajlódni, ha a bankkártyánkat itthon és a világon bárhol használhatjuk gyorsan, kényelmesen és biztonságosan fizetésekre. Legyen szó akár egy hétköznapi bevásárlásról, vagy egy külföldi sípályán történő síbérlet fizetéséről, szeretjük ezeket a lehető leggyorsabban letudni és több időt szentelni a számunkra fontos dolgokra" - mondta Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A készpénzmentes fizetés a határokon átlépve is egyre népszerűbb a magyarok körében. A megkérdezettek 85 százaléka már nem indul el külföldre kártya nélkül, ez az arány egy évvel korábban még 78 százalék volt. A magyar turisták 59 százaléka pedig bármilyen fizetési helyzetben szívesen használ bankkártyát. Külföldi pihenéseink során ruha-, cipő- és ajándék vásárláskor fizetünk leggyakrabban kártyával (75%), ezt követik az élelmiszer vásárlások és éttermi fizetések (68-68%), majd a szórakozás (mozi, színház, koncert - 39%), és a benzinkúton történő fizetések (34%).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Azok, akiknek a kártya külföldön is a zsebükben van, a korábbi évekhez képest egyre többször használják azt. Az érintettek közel fele (44%) fizetésre, 18 százalék fizetésre és készpénzfelvételre, 8 százalék pedig csak készpénzfelvételre használja a kártyát külföldön. A kártyát fizetésre használók aránya évről-évre növekszik - 2017-hez képest 9 százalékkal nőtt a számuk, míg a másik két kategóriába tartozóké csökkent, vagyis a magyarok egyre bátrabban nyúlnak a bankkártyájukhoz, ha útjuk során fizetésre kerül sor.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ököllel támadt az őt megbírságoló rendőrre
- Rafah ellen készül Izrael
- Az uniós értékek magyarországi helyzetéről fogadott el állásfoglalást az EP
- Fontos intézkedést vont vissza az NMHH szinte mindenhol
- Két hét alatt 12,5 kilósra nőtt a szegedi „csöppség” – videó
- Sikeres éve volt a MBH Jelzálogbanknak