2020. szeptember 18. péntek Diána

Teszt: vajon a Tesco, az Aldi, vagy a Penny zselés szaloncukra a legjobb?


A magyarok nem sajnálják a pénzt, ha szaloncukorról van szó. Tavaly közel 6 milliárd forint értékben vásároltak be belőle és az eladott  mennyiség fele zselés volt. Miután két hét múlva karácsony, és hamarosan mindenki megrohamozza az üzleteket, úgy döntöttünk, megnézzük, ha valaki nem akar vagyonokat a kasszánál hagyni, melyik kimérős, saját márkás zselés szaloncukorral jár jól.

"Serceg a cukor a fogam alatt", "fúj, ez mi?", "túl savanyú, összehúzza a szád", "botrányos", "szappan, ez a jó szó, olyan, mint a szappan" - csak néhány megjegyzés a tesztlapokról. A szerkesztőségben 8 féle zselés szaloncukrot kóstoltunk. Hogy miért épp zseléset? Benke Anna, a Magyar Édességgyártók Szövetségének titkára november végén beszélt arról, hogy becslésük szerint szaloncukorból 5,5-6 milliárd forint értékben mintegy 3500-4000 tonna került a kosarakba tavaly.

A legtöbben pedig a zselés termékeket keresik, tavaly az eladott mennyiség fele ilyen volt.

Az áruházak készülnek a rohamra, a Tescóban például 1,5 millió csomag szaloncukorral várják a vásárlókat. Az Auchan várakozásai szerint is a szaloncukor kerül a toplista élére decemberben, az ünnepi időszakban várhatóan a kimért szaloncukorból száz tonnát meghaladó mennyiséget adnak el.

Kíváncsiak voltunk, milyen lehet a legolcsóbb zselés édesség, így körbejártuk a nagyobb áruházakat és bevásároltunk a kimérős, saját márkás szaloncukrokból. Tizenöt kolléga vállalta, hogy értékeli a karácsonyi édesség ízét, megjelenését, állagát, valamint csomagolását. Érdemes megjegyezni, hogy a teszt szubjektív értékelésen alapul, 1-től 5-ös skálán pontoztak a kóstolók. Akár az ízt, akár az állagot nézzük, alig-alig kapott néhány termék 5-ös vagy 4-es pontszámot.

Egyetlen egy tesztelő volt, aki egyetlen terméknél adta meg mind az ízre, mind az állagra, mind a csomagolásra az 5-ös pontszámot. Egyébként egyetlen termék sem kapta meg a maximális 225 pontot (ha ugye az összes tesztelő 5 pontra értékelte volna az ízt, az állagot és a csomagolást is).

"Szappan, ez jut eszembe, szappan ízű"

Fintorok, fújolás, undor. Leginkább ez jellemezte a kóstolást.

Mint egy rossz gumicukor

 - írta valaki, "undorító utóíze van" - jegyezte meg más.

Az ízt tekintve egyébként változatos volt a paletta: akadt epres, málnás, de bodzás és ananászos is. Hogy mennyire szubjektív volt a pontozás, jól mutatja, hogy volt, aki az ananászos zselés szaloncukorhoz odaírta, hogy "fúj, ez mi?", más pedig kiemelte, hogy neki ez a kedvence, nem olyan sablonos zselés szaloncukor íze van.

Az ízt tekintve a győztes a Penny Market kimérős szaloncukra 56 ponttal (a maximális 75-ből). A második a Tesco saját márkás terméke lett, 54 ponttal, és dobogós a Príma zselés ízű szaloncukra is. Utolsó helyen végzett az Auchan bodzás szaloncukra.

"Serceg a cukor a fogam alatt"

Az állagot tekintve sokan megjegyezték, hogy botrányos a csokoládé bevonó minősége, és hogy a zselében ropognak a cukordarabkák.  Az állagot tekintve a Tesco győzött 60 ponttal (többen megjegyezték, hogy egész jó a csoki és a zselé is teljesen rendben van), a második a Spar saját márkás terméke, és a harmadik helyen végzett holtversenyben a Penny és a Príma édessége. 45 ponttal lett utolsó a Lidl, de nem sokkal maradt el tőle az Auchan bodzás szaloncukra sem, összesen 45,5 pontot kapott.

"Felejtsük már el az angyalkákat!"

A csomagolások értékelésénél az 1-es pontszám jelentette azt, hogy semmi esetre sem tennénk a fára, a fa mellé vagy a fa alá, és a vendégeket sem feltétlenül kínálnánk meg vele, az 5-ös pedig ezzel ellentétben azt hivatott kifejezni, hogy a csomagolás jól mutat akár a fán, akár a dohányzóasztalon.

Többen megjegyezték, hogy a csomagolásnál hanyagolni kellene az angyalkákat. A nyolcból ugyanis három terméknek is angyalkák voltak a csomagolásán, az Auchan bodzás terméke viszont ezüst, az ananászos zöld, a Prímáé pedig piros volt. De a csomagolás alapján sokan feltételezték, hogy mind a három terméket ugyanabban az áruházban vásároltuk.

Nagyon hasonló volt egyébként az Aldi és a Lidl saját márkás szaloncukor csomagolása is, mind a kettő piros, ezüstszínű mintákkal. Megtévesztő volt a hasonlóság.


Lidl vagy Aldi? Rettenetesen hasonlít a szaloncukrok csomagolása

A szerkesztőség tagjai a Penny Market szaloncukrának csomagolását tartották a legjobbnak (piros alapon ízléses csengettyű), a második a Lidl lett, holtversenyben a harmadik pedig az Aldi és a Tesco. A legkevesebb pontszámot (34-et a 75-ből) az Auchan ananászos szaloncukra kapta a zöld, angyalkás csomagolásával.

A piszkos anyagiak

Nem volt jelentős árkülönbség a nyolc termék között. A Lidlben, az Auchanban, a Penny Marketben és az Aldiban is 999 forintba kerül a kimérős szaloncukor kilója. A Tescóban 1099, a Sparban 1101, a Prímában 1150 forintot kérnek a karácsonyi édesség kilójáért.

Nincs abszolút kedvenc

A pontszámokat összesítve a Tesco végzett az élen, az összesen kapható 225 pontból ugyanis 162-t kapott. Már ez is jól mutatja, mennyire kevesen adtak 5 és 4 pontokat. A második az ízt, állagot és csomagolást is figyelembe véve a Penny Market édessége lett, a harmadik helyen pedig a Spar végzett.

Hogy ez hogy lehetséges? Ami ízben győzelmet aratott, annak az állagát lepontozták, és hiába lett legjobb az állagot tekintve a Spar, az ízt és a csomagolást tekintve a középmezőnyben végzett. Különösebb tanulság nincs: ízlések és pofonok, volt, aki az egyik szaloncukor ízét 5-ösre, más 1-esre értékelte. Ezért aki szereti a zselés szaloncukrot, annak érdemes minél több félét kipróbálnia, hogy megtalálja, neki melyik ízlik igazán.

Pénzre van szükséged?

Ha nem szeretnéd az összes Magyarországon elérhető bank kínálatát végigbogarászni, akkor érdemes az összehasonlító oldalakon, például a Pénzcentrum kalkulátorával keresgélni. De, hogy ne a sötétben tapogatózz, mi is elvégeztünk két példaszámítást. A beállításoknál elsőre 750 ezer forintos hitelösszeget, és 36 hónapos futamidőt adtunk meg - ezen kívül egyetlen extra opciót sem aktiváltunk. A törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legolcsóbb konstrukciót az MKB Bank nyújtja, náluk havi 24 518 forint a havi törlesztő. Érdemes még megemlíteni a K&H Bank, a Sberbank  és az ERSTE Bank ajánlatát is; míg a toplista végén a Cofidis, a Budapest Bank, illetve a Provident konstrukciói kullognak.

Elvégeztük a kalkulációt 1,5 millió forintos hitelösszeggel is, de a beállításoknál 5 éves futamidőt adtunk meg, és bepipáltuk a "250 000 Ft feletti havi nettó jövedelem" és a "Jövedelemem a kiválasztott bankba utalnám" opciókat. Ezzel a metódussal az egyik legjobb ajnlat, havi 30 087 forintos törlesztővel a Sberbanké(THM 7,72%), de nem marad el ettől sokkal a CIB bank, illetve a K&H Bank konstrukciója sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért KERESD FEL KALKULÁTORAINKAT!

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Az egyik legjobb ajánlatot most a CIB Bank nyújtja, itt idén - 60 hónapos futamidőre - 38414 forintos kedvezményes törlesztővel kalkulálhatsz, míg 2021-től 40219 forintra ugrik a törlesztő. De nem marad el ettől a Raiffeisen Bank ajánlata sem, amely esetében, az 5,90 százalékos kedvezményes THM 7,96%-ra ugrik a THM-plafon megszűnése után. További bankok (OTP Bank, Budapest Bank, ERSTE Bank, Cetelem, Provident, stb.) ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
×

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS

Aldi

09.18-09.23
Országos

Auchan

09.18-09.23
Országos

Lidl

09.18-09.23
Országos

Spar

09.18-09.23
Országos

Interspar

09.18-09.23
Országos

Tesco

09.17-09.23
Országos

Tesco

Tanévkezdés
08.18-09.20
Országos

  Ajánlatunk

Portfolio HR Revolution 2020 Konferencia

Vörös riadó! A munkaerőpiac aktuális kérdései, kihívásai, és természetesen a lehetséges megoldások.

Sustainable World 2020 Konferencia

A jövő vállalata konferenciát, melyen a fenntarthatóságról, zöld finanszírozásról és befektetésekről, az energiatársaságok aktuális helyzetéről, és a zöld vállalatok kihívásairól, lehetőségeiről lesz szó.