Mivel egyre többen ajándékoznak játékot gyerekeknek húsvét alkalmából, az eMAG-nál idén fellendült ezek forgalma.
Elszálltak a salátaárak a tél folyamán, a vevők alkalmanként 50-80 százalékos emelkedést is tapasztalhattak a boltokban tavalyhoz képest. Az itthon is egyre népszerűbb jégsaláta 600-700 forintos darabára láttán alighanem sokan a szívükhöz kaptak. Mikor jön az árcsökkenés?
Vad árakkal találkozhattak a fogyasztók a zöldséges polcoknál a téli hónapokban, a jégsalátát például a korábban megszokott 200-300 forintos darabár helyett 600-700 forintért lehetett megvásárolni. Bizonyos salátafajták esetében még áruhiány is előfordult. - írja az Agrárszektor. A visszarendeződés már elkezdődött, de
1985 óta nem volt ilyen hideg a tél, mint most, ráadásul az októberi fényszegény időszak miatt már az őszi szedések is csúsztak egy-két hetet - vázolta fel a helyzetet Kovács Róbert, a jászfényszarui Jászvega Trend Kft. ügyvezetője. Szerinte a szokatlanul zord időjárás mellett az olaszországi havazások és a spanyolországi heves esőzések miatt is akadozott a salátaimport, ez vezetett áruhiányhoz és váratlan áremelkedéshez.
Az árak még mindig viszonylag magasan vannak tavalyhoz képest, ám pár hét múlva bizonyosan csökkennek majd. Egyrészt a kereslet visszaesése miatt, másrészt pedig azért, mert a busás haszon reményében sokan kaptak kedvet a salátatermesztéshez, a túlkínálat pedig le fogja törni az árakat. Az új termelők ugyanakkor szinte csak a kiskereskedelemben fognak megjelenni, a nagykereskedőkkel aligha tudnak majd üzletet kötni - mondta Kovács Róbert.
Ha nincsenek komoly időjárási "kilengések", a saláták beszállítói árai általában stabilnak mondhatók. Talán túlságosan is régóta stagnálnak, miközben a munkabérek és az inputköltségek (palánta, műtrágya) folyamatosan emelkedtek az elmúlt években. A nagy hideg, vagy a rekkenő hőség okozta anomáliákat sok termelő úgy próbálja kivédeni, hogy ellenállóbb, stressztűrő fajtákat választanak, így az időjárás áralakító hatását némileg csillapítani tudják.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében
- Júniusban vezetik be a dugódíjat New Yorkban
- Jó időre börtönbe küldték a gigantikus kriptobukás felelősét
- Új hajók az új balatoni szezonra - képek