A húsvéti szent háromnapon, azaz nagycsütörtökön, nagypénteken és nagyszombaton emlékezik meg a kereszténység Jézus Krisztus kínszenvedéséről, kereszthaláláról és feltámadásáról.
Egyre többet költenek a magyarok bioélelmiszerekre, és ezen belül is egyre többen választják a közösségi mezőgazdaságból származó ételeket, italokat.
Csak ez elmúlt 3 évben 359 milliárd forintot költött a hazai lakosság egészséges, környezetkímélő és etikus élelmiszerre. Ezen belül egyre növekvő szegmenst, 213 millió forintot jelent a közösségi mezőgazdaságból származó élelmiszer. Az egészséges élelmiszer iránti kereslet növekedését jelzi, hogy bővül a bioélelmiszerek piaca és a közösségi mezőgazdaság forgalma - mindkettő 50 százalék feletti arányban nőtt 2014 és 2016 között, a Tudatos Vásárló Piaci Jelentés szerint. Bioélelmiszerre 19 milliárd forintot, míg közösségi mezőgazdaságból származó termékekre 213 millió forintot költöttünk ebben az időszakban. A bioélelmiszereknél szinte az összes nagyobb kereskedelmi- és drogérialánc növelte a feldolgozott biotermékek kínálatát. Ez nagy lendületet ad a növekedésnek, hiszen egyre gyakrabban vásárolunk élelmiszert ezeknél a láncoknál.
A közösségi mezőgazdálkodás látványos növekedése a városok környékére koncentrálódik, és eleve kis értékről indult a fejlődés, hiszen a közösségi mezőgazdaság fogalma csak néhány éve került be a köztudatba Magyarországon. Azóta egyre növekvő érdeklődés övezi mind a fogyasztók részéről, akik biztonságos, helyi élelmiszerhez szeretnének jutni; mind a gazdák részéről, akik hosszú távon tervezhető, stabil megélhetést biztosító gazdálkodást akarnak működtetni. Ezt jelzi a tény is, hogy míg 2011-ben mindössze 3-4 ilyen kezdeményezés volt Magyarországon, 2017-ben már legalább 20 vásárló—gazda közösség működik országszerte.
A Táncoskert Biogazdaság az első olyan hazai közösségi gazdaság, amely tojást szállít tagjainak. 2015-ben indultak és az idei szezonban már több mint 100 budapesti családnak tartanak tojókat. Az indulást megelőzően Zoltán is részt vett a TVE közösségi mezőgazdálkodással foglalkozó képzésén, ahol egy másik tapasztalt gazdálkodó bemutatkozása erősítette meg abban, hogyan lehet egy közösségre alapozva gazdaságot működtetni és mindebből megélni.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Korányi G. Tamás az osztalékfizetésekről: a legtöbb részvényes dörzsölheti a tenyerét
- Keresik a Szépművészeti új igazgatóját
- Tanúskodni hívták Joe Bident
- Újfajta, félelmetes fegyvert tesztelhet élesben Oroszország
- Már ki is nevezték Szentkirályi Alexandra utódát - és az utód utódát is
- Napokon belül pénzre számíthat rengeteg háztartás