Az ALDI és a Cafe Frei tovább bővítette együttműködését és exkluzív termékfejlesztésbe fogott, amelynek részleteit és első eredményeit mutatták be a mai napon.
Az ünnepi időszakban különösen sokan látogatják az online jegyértékesítő oldalakat. A jegyeket árusító portálokkal szemben jogi elvárás, hogy teljeskörűen és átlátható módon tájékoztassák látogatóikat a rendezvények árairól, illetve a jegyáron felül fizetendő elemekről.
A Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) érkező piaci jelzések alapján gyakori, hogy a fogyasztó a hirdetettnél magasabb végső árat fizet az általa vásárolt jegyért. A hatóság ezért azt ajánlja közleményében a fogyasztóknak: szánjanak elegendő időt és figyelmet a megfontolt döntéshozatalra, és alaposan tekintsék át a vásárlás feltételeit, különös tekintettel a végső árat meghatározó esetleges egyéb díjakra és költségekre.
A GVH egyúttal felszólítja az online jegyértékesítéssel foglalkozó vállalkozásokat, hogy - élve a technológiai lehetőségekkel is - törekedjenek a fogyasztók számára érthető, átlátható és pontos tájékoztatásra az általuk kínált termékek és szolgáltatások díjaival, azok összetevőivel kapcsolatban.
A hatóság észlelte, hogy az alábbi körülmények akadályozhatják a fogyasztók tájékozott döntéshozatalának folyamatát:
- A hirdetésben nem tüntetik fel a megjelölt jegyáron felül fizetendő tételeket (kezelési költség, foglalási díj és ÁFA), amelyek a megrendelés folyamatában is csak nehezen észlelhetők (pl. apró betűsek).
- Az oldal kizárólag angol nyelven jeleníti meg szabályzatait, nem biztosítja a magyar nyelvű ügyintézés lehetőségét annak ellenére, hogy a honlapon a vásárlást megelőzően választható nyelv a magyar.
- A jegyvásárlási folyamatban fizetendő egyéb - akár azonos szolgáltatásokért felszámított, ám különböző elnevezésű (pl. tranzakciós díj, kényelmi díj, jegykiállítási díj, adminisztrációs költség) - költségek ténye, illetve mértéke nem átlátható a fogyasztók számára. E költségek néha csak a vásárlási folyamat legutolsó szakaszában jutnak a fogyasztó tudomására.
- Bizonyos lényeges információk esetenként csak az Általános Szerződési Feltételekből (ÁSZF) ismerhetők meg. E dokumentum szerkezete és szövegezése azonban nehezíti a könnyű és gyors értelmezést.
- Egyes weboldalak csak fogyasztói regisztrációval (pl. név, e-mail cím, telefonszám, számlázási adatok megadása) teszik lehetővé a foglalási folyamat megkezdését, holott ezek az információk csak a vásárláshoz lennének szükségesek.
- A foglalási folyamat utolsó lépéseként - a fizetés megkezdése előtt - a fogyasztó "bejelöléssel" fogadja el a további kattintással teljes tartalmukban elérhető szabályzatokat (pl. ÁSZF, adatkezelési szabályzat, vásárlói tájékoztató). Ezekkel viszont jellemzően a foglalási folyamat e szakaszában találkozik először. A fizetés lefolytatására meghatározott idő (általában 20-25 perc) ezért nem feltétlenül elegendő a jogi kifejezésekkel tarkított, nem strukturált szabályzatok áttekintéséhez, értelmezéséhez.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Hatályon kívül helyezték Harvey Weinstein nemi erőszakos ítéletét
- A világ élvonalában a Richter – döntöttek az osztalékról
- Nagy Márton személyesen is tolmácsolta a kormány ultimátumát
- Női holttestet találtak az egyik szentesi utcán – leszúrhatták
- Három kínai űrhajós vette célba a Mennyei Palotát
- Megújul Horvátország légiereje