Aggodalmát fejezte ki az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) csütörtökön a H5N1 típusú madárinfluenza új variánsai okozta egyre növekvő fertőzésszám miatt.
Elsősorban nem a tartalékolás miatt spájzolt be a többség a járvány tavaszi hullámakor, hanem azért, mert többet kellett otthon főzni a családtagoknak, akik nem az iskolában, munkahelyen ebédeltek a korlátozások alatt - ez derült ki a GfK Hungária Piackutató Kft. 2020. áprilisában, valamint júniusában készült felméréseiből. A kutatócég egyik vezetője szerint a diszkontok forgalma nőtt, de van, amit hiányolnak náluk a magyar vásárlók.
A pandémia kapcsán az emberek egyszerre vásároltak többet, mint korábban, hogy így kerüljék a tömegekkel való gyakoribb érintkezést. A kosárméret mellett nőtt az árérzékenység is - mondta Turcsán Tünde, a GfK Háztartás Panel FMCG Üzletág Igazgatója a piackutató cég friss eredményeiről a Portfolio-nak adott interjújában. Ehhez kapcsolódik, hogy új szempontként bejött, hogy hol van önkiszolgáló pénztár és a járvány alatt az emberek jobban igyekeztek egy helyen beszerezni minden fontos árut, ám egyúttal a boltok közelsége is fontosabb lett, mint korábban.
A koronavírus első hulláma idején nagyon megugrottak a vásárlások, volt, ahol kétszer, háromszor annyit vásároltak a magyarok, mint a korábbi években - mondta el, ám ami érdekes: a többség nem a tartalékolás miatt vásárolt lényegesen többet az átlagosnál, hanem a megváltozott étkezési szokások miatt:
- mondta a kutató, aki hozzátette, hogy júniusban már nem is volt jellemző a tartósabb fogyasztási cikkek felhalmozása sem.
Az online vásárlás kezdeti kapacitás-problémái csak erősítették a magyarokban amúgy is ott lévő szkepszist a netes vásárlással szemben, a diszkontláncok azonban jól jöhetnek ki a pandémiából. Turcsán szerint bár jelentősen megugrott a forgalmuk, fontos az is, hogy fent felsorolt szempontok közül többet nem tudnak kielégíteni, így nem szállítanak házhoz és nem árulnak mindent egy helyen. A szakértő szerint a sikerük titka a jó ár-érték arány mellett, hogy jó minőségű saját márkás termékeik és limitált kiadású árucikkeik vannak, amikkel speciális rétegeket szólítanak meg.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Ismét őrizetbe vették Nicola Sturgeon volt skót miniszterelnök férjét
- Cserbenhagyásos, halálos baleset történt Budapesten
- A háború folytatódik, újabb 10 ezer ember menekült át a határon egyetlen nap alatt
- Elítélték a kegyeletsértő netes zaklatót
- "Bejelzett" az iráni légvédelem
- Lázár János: nem kis sebet ütött a Fideszen a kegyelmi ügy