Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Nem csak az élelmiszerboltok forgalma nőtt: üzemanyagból is sok fogyott, és rengeteget rendeltünk az internetről is. Összességében szeptemberben majdnem 1000 milliárdot hagytunk különféle boltokban.
Szeptemberben a kiskereskedelmi üzletek forgalma a naptárhatástól megtisztítva 5,4 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit - közölte a KSH. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom 3,0 százalékkal nőtt. Az élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 3,8, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké pedig 1,3 százalékkal bővült.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalma 7,7 százalékkal emelkedett. Nőttek az eladások az iparcikk jellegű vegyes (14 százalék), a bútor-, műszakicikk- (5,3 százalék), a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszer- (4,9 százalék), a textil-, ruházati és lábbeli- (3,7 százalék), valamint a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk-üzletekben (1,5 százalék). A forgalom egyedül a használtcikk-üzletekben csökkent, 2 százalékkal.
A csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma 31 százalékkal emelkedett, folytatva az évek óta tartó bővülést. A benzinkutak forgalma 5,6 százalékkal nőtt.
Szeptemberben az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma 984 milliárd forint volt. Az országos kiskereskedelmi forgalom 43 százalékát az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletek, 39 százalékát a nem élelmiszer-kiskereskedelem, 18 százalékát az üzemanyagtöltő állomások eladásai jelentették.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében