6 °C Budapest

Rémálom karácsonykor: trükkös módon lophatják el a pénzedet

2018. december 22. 14:32

Bár az emberek többsége számára nem ismeretlenek a pénzügyi kiberfenyegetések, mégis 32 százalékukkal fordult már elő, hogy pénzügyi hitelesítő adataik rossz kezekbe kerültek. Jó részük soha nem látta viszont a pénzét.

A féktelen vásárlások időszaka már a novemberi Black Friday-nek köszönhetően megkezdődött. Ezt gyorsan követi a karácsonyi és az újévi ajándékozás, majd a januári kiárusítások. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a fogyasztók banki hitelesítő adatait vagy online vásárlói fiókjait támadó kiberbűnözők számára pont ez az ünnepi időszak jelentheti a főnyereményt.

Ahogy az a Kaspersky Lab "Az ünnepi hangulattól a jelszópánikig: online pénzkezelés karácsonykor" című jelentéséből kiderül, az online vásárlás olyannyira a legnépszerűbb internetes tevékenységek egyike, hogy a rangsorban csak az e-mailezés előzi meg. És bár az emberek többsége (93 százalék) számára nem ismeretlenek a pénzügyi kiberfenyegetések, mégis 32 százalékukkal fordult már elő, hogy pénzügyi hitelesítő adataik rossz kezekbe kerültek.

Bár az online vásárlás kínálta kényelem nagyon csábító lehet, néhányan még mindig aggódnak az online fizetéseik védettsége miatt. Sajnos az aggodalmaik igencsak megalapozottak. A felmérés feltárta, hogy abból a 32 százalékból, akinek adatait feltörték, egynegyedük (26 százalék) soha nem látta viszont a pénzét. Az emberek pénzügyeit potenciálisan veszélyeztető tényezők közé tartozik például az, hogy a fizetési hitelesítő adatokat nehéz ellenőrzés alatt tartani azt követően, hogy különféle e-kereskedelmi platformokon használták őket, valamint az, hogy sokéle fizetési mód áll rendelkezésre.

Az online vásárlás olyan, mintha egy nagy bevásárlóközpontban lennénk, ahol több tucat különféle e-kereskedelmi platformról vásárolhatunk árucikkeket. Nem meglepő tehát, hogy a vásárlók számára gondot jelent az összes online fizetési adatuk ellenőrzés alatt tartása. Az emberek több mint a fele (54 százalék) amiatt aggódik a legjobban, hogy a kiberbűnözők hozzáférnek a pénzügyi hitelesítő adataikhoz. Ugyanakkor a válaszadók harmada (36 százalék) elfelejtette, vagy nem is próbálta megjegyezni, hogy mely weboldalakon és alkalmazásokban adta meg a pénzügyi adatait.

A fogyasztók arra törekszenek, hogy a fizetési hitelesítő adataik könnyen megtalálhatók és megjegyezhetők legyenek, sőt, a válaszadók közül minden ötödik (20 százalék) előszeretettel tárolja őket valamilyen eszközön. Így az online vásárláskor egyszerűbb és kényelmesebb a hitelesítő adatokat megadni, és az elfelejtésük miatt sem kell aggódni. Azonban, ha az eszköz elvész vagy ellopják, a felhasználó nem csak a személyes adatainak az elvesztését kockáztatja, hanem pénzének elvesztését is, mivel az illetéktelen személyek a bankszámlájukhoz is hozzáférhetnek, ha megtalálták az ehhez szükséges hitelesítő adatokat az okostelefonon tárolt  jegyzetek között.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Megőrülünk az új technológiáért

A digitális fizetési módok széles köre teljes szabadságot ad a vásárlóknak a kedvenc áru- vagy szolgáltatás-vásárlási módjuk kiválasztásához. A legkedveltebb fizetési módot még mindig a bank- és a hitelkártyák, a bankszámláról történő közvetlen átutalások, valamint az e-pénztárcák, például a PayPal jelentik. De ezek mellett más fizetési módoknak is egyre inkább növekszik a népszerűsége. A gyakori vásárlásokkal az emberek hűségprogramok keretében pontokat gyűjthetnek, amelyeket további vásárlásokhoz használhatnak fel, ha ismét felkeresik az adott kereskedőt. Ráadásul az okostelefonoknak és az okosóráknak köszönhetően a fogyasztóknak már pénztárcát, készpénzt vagy akár plasztikkártyákat sem kell maguknál hordaniuk. Ez hozzájárult az érintés nélküli fizetési módok, például a PayPass vagy az Apple Pay növekvő népszerűségéhez, olyannyira, hogy ma már a vásárlók egyharmada (31 százalék) rendszeresen használja ezeket.

Az év vége és a karácsonyi ünnepek egy csodálatos időszak, amikor mindenki ajándékokat vásárol a családtagjainak és a barátainak. Ugyanakkor senki sem szeretné, ha ezt az időszakot elrontaná egy nem biztonságos tranzakción keresztül vagy online csalás következtében elszenvedett anyagi veszteség

- véli Marina Titova, a Kaspersky Lab fogyasztói termékmarketingért felelős vezetője.

Nagyon oda kell figyelnünk a pénzügyi adatainkra és az online fizetéseinkre, ügyelnünk kell arra, hogy ne adjuk meg a bankkártyánk adatait nem megbízható weboldalakon, illetve, hogy ne fizessünk nem biztonságos eszközökről.

Az online vásárlás biztonságosabbá tétele érdekében a Kaspersky Lab egy olyan kiberbiztonsági megoldás használatát ajánlja, amely védelmet nyújt az online tranzakcióknál, és gondoskodik a vásárlói fiókok biztonságosságáról.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem