2017. április 24. hétfő György
Hírek » Vásárlás

Reagált a Lidl a termékbotrányra: a receptúrák azonosak Európában

Tegnap robbant a termékbotrány: a Nébih vizsgálata szerint silányabb élelmiszereket forgalmaznak Magyarországon a multik, mint Ausztriában. A hírekre már a tegnapi nap folyamán reagált a Spar és az Aldi; ma a Lidl állásfogalása is befutott a Pénzcentrum szerkesztőségébe.

Tegnap pattant ki a hír, miszerint silányabb élelmiszereket forgalmaznak Magyarországon a multik, mint Ausztriában. A Nébih 24 azonos, vagy nagyon hasonló termékmintát hasonlított össze érzékszervi tulajdonságaik, összetételük és a jelölésük alapján. Mint később kiderült, kizárólag gyártói márkák voltak terítéken, sajátmárkás szortimentek nem kerültek be a hatóság "nagyítója" alá.

Alábbi cikkeinkben foglalkoztunk részletesen a témával:

Mivel a hatóság szakemberei a vizsgálat alá vont mintaelemeket hazai, illetve osztrák áruházláncok (Spar, Metro, Lidl, Hofer/Aldi) kiskereskedelmi egységeiből szerezték be, így a Pénzcentrum körkérdést intézett a láncokhoz. Arra voltunk kíváncsiak, tudtak-e a vizsgálatról, illetve hogyan állnak minőségbiztosítási oldalról a kérdéshez. Megkeresésünkre már tegnap reagált a Spar, illetve az Aldi, ma viszont a Lidl állásfoglalása is befutott. Válaszukat ezúttal is szerkesztés nélkül közöljük:

A Lidl Magyarország a frissesség, az egészség és az elérhető ár mellett a kiváló minőségre helyezi a legnagyobb hangsúlyt. Törekvésünket nemrégiben ismerte el az ICERITAS nemzetközi piakutató vállalat, amely reprezentatív fogyasztói felmérése eredményeként 19 kategóriában ítélte oda a kiváló minőséget szimbolizáló QuDal-pecsétet a Lidl Magyarország termékeinek. Fogyasztóink érdekeit szem előtt tartva magas szintű minőségbiztosítási rendszert működtetünk. 2016-ban több mint 5000 termékvizsgálatot végeztünk, és több mint 100 szállítói auditot hajtottunk végre, csak Magyarországon. A nemzetközi beszerzésű és magyar piacra beérkező termékek esetén ez a vizsgálati szám még ennél is magasabb. Fontos hangsúlyozni, hogy a márkatermékek minőségéért és jogszabályi megfelelőségéért a márkaszállítók felelnek. Ezen termékek receptúrájának kialakításába a Lidl Magyarországnak nincs lehetősége beleszólni. A Lidl kizárólag sajátmárkás termékeinek receptúráival kapcsolatban kompetens nyilatkozni. Ezek a receptúrák azonosak Európa minden országában, függetlenül attól, hogy nemzetközi vagy magyar beszerzésű termékről beszélünk. Sajátmárkás termékeink fejlesztésére akár több évet fordítunk annak érdekében, hogy minőségük a lehető legmagasabb legyen

- mondta el a Pénzcentrum megkeresésére a Lidl Magyarország.

Hozzászólások száma: 5 - Hozzászólok a fórumhoz
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!
 

 

Kiderült, miért ilyen rövid életűek a magyarok: lenne hova fejlődni

Sokszor viták középpontjában van az a kérdés, hogy mennyire függ össze az egészségügyi kiadások mértéke a várható élettartammal. A Világbank és az Egészségügyi Mérések és Értékelések...
 

5 trükk, hogyan legyél szebb a citromtól

A citromnak számos hasznos tulajdonsága van. Sokan nem tudják, de a fanyar gyümölcs nemcsak a takarításban segíthet, de számos szépség trükknél is bevethetjük. Fogfehérítés A citrom...
NÉPSZERŰ
FRISS

Auchan

Medence
04.21-06.30
Országos

Lidl

04.20-04.26
Országos

Aldi

04.20-04.26
Országos

Auchan

04.20-04.26
Országos

Auchan

Szabadidő
04.20-05.17
Országos

Spar

04.18-04.26
Országos

Interspar

04.18-04.26
Országos

Tesco

04.18-04.26
Országos