Bár ezek az üzletek nem rendelkeznek akkora polcterülettel, mint a nagyobb boltok, a változtatásokkal több helyet biztosítottak saját márkás termékeiknek.
Szépségápolási termékeket vont ki a forgalomból a fogyasztóvédelem nemrégiben, köztük olyat is amelynek lejárt a minőség megőrzési ideje. Ami aggasztó, mert csak az emberek negyede nézi meg a lejárati időt vásárlás előtt Európában! Magyarországon ennél valamivel jobb a helyzet, de koránt sem vagyunk tudatosak. Pedig a lejárt kozmetikum veszélyes - derül ki egy friss közleményből.
Csak az emberek negyede nézi meg a lejárati időt vásárlás előtt Európában - derül ki a Manna által 7900 fő megkérdezésével készített felmérésből. Arra voltak kíváncsiak, hogy mennyire tudatosan vásárolnak kozmetikumot az emberek. Az eredmények megdöbbentők.
Magyarország elég jól szerepelt ebben a kérdésben, nálunk az emberek 42 százaléka nézi meg a lejáratot, mielőtt a kosárba teszi a terméket. Ezzel hazánk a középmezőnyben van Lengyelországgal együtt, ahol 42 százalék nézi meg a lejáratot.
A legtudatosabbak ebben a kérdésben Romániában az emberek, ahol 55 százalék nézi a lejárat idejét, miközben Szlovákiában 26, Csehországban 21 százalék. Már ez is aggasztóan alacsony, azonban Németországban még rosszabb a helyzet, a vásárlók mindössze 10 százaléka nézi meg a csomagoláson található dátumot.
- mondta Varga-Darabon Andrea a Manna alapítója, a kutatás vezetője.
Hogyan vásároljunk kozmetikumot tudatosan?
A tudatosságnak több szempontja van. Varga-Darabos Andrea szerint mind közül a legfontosabb a kozmetikai biztonság, hogy a kozmetikum használata ne károsítsa az egészséget. Ennek érdekében ezekre érdemes odafigyelni:
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- Olvasd el a címkét! Vásárlás előtt mindig olvasd el a kozmetikumok címkéjét.
- Lehetőleg kerüld el a kritikus összetevőket: ezekről sok cikket olvashatsz az interneten, de létezik olyan mobil applikáció is, ami a mobiltelefon kamerájával felismeri kozmetikum dobozán az összetevőket.
- Nézd meg a lejáratot! Soha ne vásárolj és használj lejárt, vagy nagyon a lejárati időhöz közeli terméket, mert az irritációt és akár komoly bőrproblémákat is okozhat.
- Használat előtt tesztelj! Mindenkinek a szervezete másképpen reagál a kozmetikumokra. Használat előtt érdemes egy kis bőrfelületen csinálni néhány tesztet, még a natúrkozmetikumok esetében is. Ha a teszt során bőirritáció lép fel, ne használd a kozmetikumot.
Az etikusság is fontos szempont - de nem egyformán
A biztonság mellett a tudatosság másik nagyon fontos szempontja az etikusság. Ilyen az állatkísérlet mentesség, a fair trade kereskedelem, de ide sorolhatók a környezetvédelem is.
A Manna felméréséből kiderült, hogy az állatkísérlet mentesség például Németországban hatszor fontosabb a lejárati időnél! A német vásárlók 66 százaléka nézi meg a vásárlás előtt, hogy állatkísérlet mentes-e a márka, míg a lejáratot csak 10 százalék! De Magyarországon is fontosabb szempont az állatkísérlet mentesség, mint a lejárt - igaz nem sokkal. Míg az előbbit 45 százaléka nézi meg a címkén, utóbbit 42 százalék. Romámiában ezzel szemben sokkal fontosabb a lejárati idő, amit a válaszadók 55 százaléka néz meg, míg az állatkísérlet mentességet csak 34 százalék.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Már a választók egyharmada sem szavazna a német koalícióra
- MK-elődöntő, kézi BL és városi rangadó Liverpoolban – sport a tévében
- Dől a pénz a Spotifyhoz
- Rengeteg külföldi szavazhat az önkormányzati választáson
- Új, hasznos funkciót hoz a Google a Chrome böngészőbe
- Itt a tervezet – sokakat érintő változás jöhet a magyar jogosítványoknál