Összehúzhatják a nadrágszíjat karácsonykor a magyarok: ezt keresi most mindenki

2020. október 5. 10:02

A koronavírus-járvány szeptemberben jelentkező második hulláma nem okozott újabb kiugrást az e-kereskedelmi forgalomban: az előző hónaphoz képest szeptemberben 4,5 százalékkal csökkent a kereslet a webáruházak termékei iránt.

A koronavírus tavaszi, első hulláma meghatározó hatást gyakorolt az online kereskedelemre: az Olcsóbbat.hu idén márciusban 20, áprilisban pedig csaknem 40 százalékos forgalomnövekedést mért februárhoz képest. A járvány egész második negyedévben pörgette az online kereskedelmet, amely ebben az időszakban mintegy 35 százalékkal produkált nagyobb forgalmat, mint az előző év hasonló periódusában.

Júliusban és augusztusban ugyanakkor ez a forgalomtöbblet már nem jelentkezett, a piac visszaállt a koronavírust megelőző szintek közelébe.

A szeptember elején induló második hullám az előzővel ellentétben nem eredményezett újabb jelentős kiugrást az online forgalmazásban. Kisebb növekedést a háztartási gépek, a számítástechnika és a (szezonváltás miatt) a ruházati termékeknél észleltünk, ám összességében a teljes kereslet 4,5 százalékos csökkentését tapasztaltunk augusztushoz képest

- mutat rá Dévavári Dezső, az árösszehasonlító portál vezetője. A második online vásárlási hullám elmaradása több okra vezethető vissza:

  • Egyrészt a home office és a folyamatos otthonlét plusz igényeit, kényelmét szolgáló tartósabb termékek megvásárlására nagyrészt már tavasszal sor került,
  • Másrészt a második hullám eddigi szakaszában a hagyományos üzletek szabadon, a teljes eredeti nyitvatartási időben látogathatók maradtak, így onnan ezúttal nem terelődött át számottevő plusz kereslet,
  • Harmadrészt az iskolakezdés egyedi költségei miatt sok családnak eleve kevesebb elkölthető jövedelme maradt szeptemberben.

Az egyes kategóriákat vizsgálva látható, hogy az első hullám során az otthoni lét plusz igényei kiemelkedően érintették a sporteszközöket:

szobakerékpárból idén eddig csaknem háromszor, trambulinból 4,5-ször, míg futópadból ötször annyi termék fogyott, mint a tavalyi év első kilenc hónapjában.

A kiugró forgalom mindhárom termék esetében áprilisban volt. Mivel ilyen irányú igényeiket a vásárlók már tavasszal kielégítették, a szeptemberi forgalma ezeknek a termékeknek már alig mozdult a koronavírus újbóli előretörésekor.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A fő termékkategóriákon belül számos egyedi termék esetében tapasztalható rendkívüli megugrás. Nem meglepő módon a védőmaszk esetében 175-szörös volt a keresési volumen a tavalyi hasonló időszakhoz képest, de például a kenyérsütő esetében 44-szeres, a webkamera esetében pedig 24-szeres volt ez a szorzószám. Számos termék ugyanakkor jelentős visszaesést szenvedett el. Nem meglepő módon a sátrak forgalma 68 százalékkal esett vissza, de kézitáskából és bőröndből is 35, óra-ékszerből 32, míg ruházati termékekből 30 százalékos volt a kereslet csökkenése az idei év első kilenc hónapjában.

Amennyiben a karácsonyi időszak előtt a kormányzat nem vezet be újra részleges vagy teljes boltzárat a gyorsan romló járványhelyzet miatt, az online kereskedelemben nem várható újabb jelentős megugrás a következő hónapokban sem a tavalyi bázisidőszakhoz viszonyítva. A munkahelyek időszakos vagy tartós elvesztése, a közeljövőt övező bizonytalanság és a lakosság közérzete egyaránt azt vetítik előre, hogy az év végére (az adventet is ideértve) visszafogottabb költekezést látunk majd az e-kereskedelem szegmensében is. Ugyanakkor egyre inkább előtérbe kerül ismét a tudatos vásárlás, így egyre többször az árösszehasonlító portálok lesznek a vásárlások kiinduló pontjai

- tette hozzá a szakértő.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 18. csütörtök
Andrea, Ilma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem