Az online vásárlások során gyakori a túlméretezett csomagolás használata, ami jelentős környezeti terhet jelent.
A járvány terjedése akkor lassítható le, a tömeges megbetegedések úgy előzhetőek meg, ha mindenki, aki megteheti, otthon marad. A kormány ennek érdekében megkönnyítette az üzleten kívüli kereskedelmi tevékenység és a csomagküldő kereskedelem végzését a vállalkozások számára. A veszélyhelyzet idején e tevékenységek bejelentés és nyilvántartásba vétel nélkül folytathatóak, ha a kereskedő napi fogyasztási cikket vagy éttermi ételt forgalmaz.
Az intézkedés célja a lehetőség szerinti legrugalmasabb keretek megteremtése, a vállalkozások alkalmazkodásának megkönnyítése a rendkívüli helyzethez. A szabályozás garanciát teremt az ellátásbiztonság fenntartására, miközben lehetővé teszi, hogy egyre többen jussanak hozzá a napi szükségleteik kielégítését szolgáló termékekhez otthonuk elhagyása nélkül is.
Ha a napi fogyasztási cikket értékesítő vagy vendéglátó üzlet úgy ítéli meg, hogy rendelkezik az ehhez szükséges kapacitásokkal, akkor bejelentés és nyilvántartásba vétel nélkül gyakorolhatja az üzleten kívüli kereskedelmi tevékenységet, vagyis a saját termékeit maga juttathatja el a vevőknek.
A jogszabály lehetővé teszi azt is, hogy a kereskedő áruját egy üzleten kívüli kereskedelmi tevékenységet folytató szereplő bevonásával juttassa el a vásárlókhoz. Az üzleten kívüli kereskedelmi tevékenységet ebben az esetben sem kell bejelenteni, nyilvántartásba venni, azonban az üzleten kívüli kereskedelmi tevékenység folytatójának rendelkeznie kell a napi fogyasztási cikket forgalmazó vagy vendéglátó üzlettel kötött szerződéssel. Az ügyletek során a fogyasztói érdekek védelmét többek között e szerződések is szolgálják.
A valós szükségletek szerint a veszélyhelyzet idején megnyitott lehetőséggel élő kereskedő üzleten kívül vagy csomagküldéssel kizárólag napi fogyasztási cikket (például élelmiszert, drogériai terméket) vagy vendéglátó tevékenység keretében értékesített termékeket (például éttermi ételt) forgalmazhat.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Rafah ellen készül Izrael
- Az uniós értékek magyarországi helyzetéről fogadott el állásfoglalást az EP
- Fontos intézkedést vont vissza az NMHH szinte mindenhol
- Két hét alatt 12,5 kilósra nőtt a szegedi „csöppség” – videó
- Sikeres éve volt a MBH Jelzálogbanknak
- Fegyelmi eljárás indult a Ferencváros bajnoki címét ünneplő szurkolók miatt