Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Tájékoztatás elmulasztása miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 100 millió forintra bírságolta az Apple-t és megtiltotta a jogsértő gyakorlat folytatását.
Apple nem tájékoztatta a fogyasztókat a wifi-asszisztens szolgáltatás lényeges jellemzőiről annak ellenére, hogy annak nem lett volna terjedelmi akadálya - áll a GVH közleményében.
Kifejtették, hogy az alapbeállításként bevezetett wifi-asszisztens automatikusan aktivizálódott az iOS operációs rendszer letöltésével vagy frissítésével. Az alkalmazás gyenge wifinél is magától biztosította a csatlakozást mobilnetes hálózatra, holott korábban csak akkor váltott át a készülék, ha egyáltalán nem érzékelt wifi-jelet - írták. A versenyhivatal hangsúlyozta: a felhasználók tájékoztatás nélkül nem tudhatták, hogy a wifi-asszisztens miatt nőhet az adatforgalmuk és emiatt többletköltségük keletkezhet.
A GVH a 2015 szeptemberétől az iOS 9 operációs rendszerekben üzembe helyezésnél és szoftverfrissítésnél megjelenő, valamint más, wifi-asszisztenssel kapcsolatos fogyasztói tájékoztatásokat vizsgálta. A bírság összegét az eset körülményei - különösen a jogsérelem súlya és időtartama, a jogsértéssel elért előny, a cég piaci helyzete, magatartásának felróhatósága, az eljárást segítő együttműködő magatartása, a jogsértő magatartás ismételt tanúsítására és gyakoriságára - alapján határozták meg.
Az Apple-nek a készülékek üzembe helyezésekor és az iOS-frissítések során, illetve egyéb online ismertetésekben is tájékoztatnia kell a felhasználókat a wifi-asszisztens működéséről - olvasható a közleményben.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében