Az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Egy év leforgása alatt bizony az alma szerelmesi lettek a legnagyobb áldozatai a termékek drágulásának. A magyar kedvenc gyümölcsének kilós átlagára ugyanis 12 hónap 42 százalékkal emelkedett, de jóval többe került tavaly év végén a narancs és az étolaj is, mint 2019. ugyanezen időszakában. Van azonban néhány olyan termék is, aminek az átlagára egyetlen hónap alatt, 2020 végén 5-6, sőt 9-10 százalékkal is emelkedett. A legrosszabbul a zöldségkedvelők jártak.
A KSH legfrissebb inflációs jelentése szerint 2002. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 2,7%-kal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Az elmúlt egy évben a szeszes italok, dohányáruk és az élelmiszerek ára emelkedett jelentős mértékben. Ez pontosabban azt jelenti, hogy az élelmiszerek ára 4,9, ezen belül az étolajé 13,7, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, friss hazai és déligyümölcs összesen) 11,8, a cukoré 11,7, a munkahelyi étkezésé 10,2, a párizsi, kolbászé 7,8, a liszté 6,8%-kal emelkedett. A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 8,8, ezen belül a dohányáruk 14,4%-kal drágultak. A tartós fogyasztási cikkekért 2,8%-kal többet, a járműüzemanyagokért 4,5%-kal kevesebbet kellett fizetni.
Egy hónap alatt, 2020 novemberéről decemberre viszont a fogyasztói árak 0,3%-kal nőttek. Az élelmiszerek ára 0,5%-kal csökkent, ezen belül a párizsi, kolbász 2,0, az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 1,6, a baromfihús 1,3, a tej 0,7%-kal kevesebbe, az étolaj 2,0, a cukor 1,5%-kal többe került. A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 2,6, ezen belül a dohányáruké 5,2%-kal nőtt. A járműüzemanyagokért 3,6%-kal kellett többet fizetni.
Na de mit jelent ez kicsit pontosabban?
A legfrissebb inflációs jelentés összesített termék, illetve szolgáltatás listáját felhasználva a Pénzcentrum elkészítette azt a listát is, hogy a közel 100, a hivatal által folyamatosan monitorozott termékből, szolgáltatásból pontosan melyek drágultak a leginkább egy év, illetve egy hónap távlatából.
Lássuk a medvét
Először is tekintsünk kissé messzebbre, és vizsgáljuk meg azt, hogy 2019 decembere és 2020 decembere között mely termékek vagy éppen szolgáltatások ára emelkedett a leginkább.
Ahogy az adatokból látjuk, 1 év leforgása alatt magasan az alma ára nőtt leginkább a magyar boltokban, 12 hónap alatt 42 százalékot. A magyarok kedvenc gyümölcsét a drágulási lista élén a narancs, és a napraforgó étolaj követte 23 és 19 százalékos áremelkedéssel.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Mindezeken felül még 4 olyan termék volt, aminek az ára 15 vagy annál több százalékkal emelkedett 1 év alatt, de a top 10-be még a kristálycukor, a Nemzeti Sport, a Multifilter cigaretta, az olaszfelvágott, a kétfogásos napi menü és a szabványméretű levél belföldre is bekerült. Ezekből az adatokból jól látszik, hogy a legjobban dráguló termékek ára az
De mi történt egy hónap alatt?
Ahogy a legfrissebb statisztikákból látjuk, a paradicsom kilója bizony csúcsdrágulónak számított ősz és tél fordulóján, a piros finomság ugyanis nem kevesebb mint 10 százalékkal lett drágább egyetlen hónap leforgása alatt.
Több mint 5 százalékkal drágult azonban a Sopianae és a Multifilter cigaretta, valamint a gázolaj literének az ára is. De két vagy három százalékkal többe került a 75 ml-es fogkrém, az étolaj, az őrült kávé (200-250 grammos kiszerelés), valamint a pontyszelet vagy filé, illetve a kristálycukor és a sertészsír is. Azt látni tehát, hogy hiába csökkentek általánosságban az élelmiszerárak 2019 november és decembere között, azért bőven találni olyan termékeket, amiknek éppen ellenkezőleg, megszaladt az áruk.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Rongálás miatt áll az aluljárót a felszínnel összekötő lift a Határ útnál
- Elfogyott a türelem a határ túloldalán: Burgenland hadat üzent a kormánynak
- Új nevet kap a Nemzeti Múzeum
- Durva kőomlás a magyar turisták kedvenc kirándulóhelyén
- Bejött a papírforma a reformátusoknál
- "Egyelőre nehéz értelmezni" - mondja Török Gábor egy meglepő közvélemény-kutatásról