15 °C Budapest

Önti Európára a magyar bort a német multi: mutatjuk, mennyit visz belőle

2018. március 7. 19:00

Közel 15 millió palack magyar bort értékesített a Lidl Magyarország 2017-ben, amelynek mintegy felét exportálta külföldre. Az európai vásárlók a Királyleánykát, a Tokaji Furmintot és a Szürkebarátot keresték a leginkább - derült ki a Lidl Wine Expo Hungary-n, ahol 21 borvidék 366 féle bora közül választották ki a nemzetközi szakértők azokat, amelyek 2018-ban kerülnek majd fel Európa szerte a Lidl áruházak polcaira.

Idén 5. alkalommal rendezte meg a Lidl Magyarország a Lidl Wine Expo Hungaryt, amelynek célja, hogy a magyar borok Európán belüli népszerűsítésével támogassa a hazai bortermelőket. Az idei rendezvényen 10 európai ország - köztük Németország, Írország, Nagy-Britannia, Lengyelország, Románia, Horvátország - képviselői 21 borvidék 366 különböző borát kóstolva választhatták ki azokat a magyar borokat, amelyeket saját piacaikon tesznek elérhetővé a vásárlók számára. A rendezvény különös jelentőségű a kiváló minőséget képviselő kisebb családi és kézműves pincészetek számára, hiszen a Lidl Magyarország kiemelten fontosnak tartja, hogy számukra is biztosítsa a külföldi piacon való megjelenés lehetőségét. A tét pedig hatalmas, hiszen tavaly 3,1 millió palack bort rendeltek a rendezvényt követően a Lidl nemzetközi képviselői, akiknek munkáját idén is olyan elismert borszakértők segítik, mint Caroline Gilby és Richard Bampfield Master of wine-ok.

A rendezvénysorozatnak is köszönhetően 2017-ben a Lidl Magyarország mintegy 14,9 millió palack magyar bort értékesített, ami mintegy 20 százalékkal haladja meg az előző év eredményét. Az értékesítés növekedése közel azonos volt a hazai és európai piacon: a 2016-os 6,3 millió palack eladását követően 2017-ben mintegy 5 milliárd forint értékben 7,8 millió palack bort értékesített itthon a Lidl. Emellett további mintegy 7 millió palack bort exportáltak a magyar borászatok Európába az áruházláncon keresztül. A Lidl Magyarország 9,7 millió euró értékű export teljesítménye így mintegy 10 százalékát adja a 103,7 millió eurós teljes hazai bor- és mustexportnak. A külföldön legnépszerűbb, legnagyobb palackszámban értékesített borok a Királyleányka, a Tokaji Furmint és a Szürkebarát voltak 2017-ben.

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm