Az Aldi, globális diszkont szupermarketlánc, forradalmasítja az élelmiszer-kiskereskedelmet az ALDIgo bevezetésével.
A friss sertéshúsok beszerzési, illetve önköltségi ár alatti értékesítését vizsgálta egy nagykereskedelmi lánc öt üzletében a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH). Az ellenőrzés feltárta, hogy a forgalmazott termékek 44 százalékát az önköltségi árnál alacsonyabb fogyasztói áron adták el, ami sérti a kereskedők közötti tisztességes versenyt. Az eljárás során 5 millió forint termékpálya felügyeleti bírságot szabott ki a hatóság.
Az ellenőrök mind az öt üzletben megállapították a tisztességtelen forgalmazói magatartást, mivel a forgalmazott friss sertéshús termékek 44 százalékát az önköltségi árnál alacsonyabb fogyasztói áron adták el. Jellemző hiba volt például az árképzés során, hogy a csomagolóanyag költsége nem jelent meg az árban, vagy - azon esetekben például, amikor a forgalmazott termékeket a kereskedő állította elő helyben, félsertés feldarabolásával - a plusz munkaigény költségeinek kihagyása. Ez utóbbi szintén jelentősen torzítja a piaci versenyt, hiszen a beszállítók ezektől a költségektől nem tudnak eltekinteni. A kiszabott termékpálya felügyeleti bírság összege 5 millió forint.
Az árképzés az egyik leglényegesebb eleme a kereskedők közötti tisztességes versenynek, a kiegyensúlyozott élelmiszerellátásnak, a hazai élelmiszer-előállító vállalatok fennmaradásának, a munkahelyek és ezzel a fizetőképes kereslet megőrzésének. A beszerzési árnál alacsonyabb fogyasztói árak hosszabb távú hatása a piac torzítása, valamint a kereskedők között kialakuló (gyakran fékezhetetlen) verseny, ami az áruellátásban jelentkező problémákhoz, majd később áremelésekhez vezet.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Maffiamódszerrel akartak üzletelni, de rajtavesztettek - videó
- Nincsenek szavak arra, amit ez az autós művelt – videó
- Szerződést hosszabbított kapusával a szegedi kézilabdaklub
- Oeconomus kiszámolta, mi az olimpikonná válás ára
- Férfi vízilabda ob I: szépített az alsóházi párharcban a Miskolc
- Dráma Donald Trump bírósági tárgyalása előtt